tisdag 1 februari 2011

Stress är så jävla underbart.

Eller inte.

Skulle till dagis idag med bussen. Men eftersom det är skridskobana ute på vägarna idag pga regnet, så kom aldrig bussen. När klockan var så pass mycket att det var 10 min kvar till att jag skulle hämta, gav jag upp och började gå istället.

Dock hade jag sådan tur att jag hann bara halka mig fram tills nästa hållplats innan bussen kom. Men den åkte skitsakta, och när jag och Oscar skulle av fick vi lov att hoppa ut i en snödriva, för hade bussen stannat vid hållplatsen hade han inte kommit iväg igen, då den liggger i en backe.

Springer som en tok till dagis. Ja inte för att det gick fort, utan mer att jag såg ut som en tok där jag halkade runt. Sliter åt mig en påklädd och klar unge och tvingar även honom springa som en tok tillbaka till hållplatsen.

Nu hade vi sådan jäkla tur att vi hann med bussen hem precis på sekunden. Just därför måste jag tröstäta våfflor till lunch. Idag gick de ner utan hot, lögner eller diverse pimpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar