onsdag 2 februari 2011

Familjen Annorlunda?

Alexander har vid flera tillfällen sagt att han tycker att vi ska skaffa 37 st barn till. Om det nu hade varit möjligt att genomgå 39 graviditeter så vet jag inte om jag hade varit så himla sugen på den idén iallafall.

Med tanke på alla leksaker som skräpar överallt, alla urväxta kläder som ligger packade i flertalet kartonger och med all den disk som blir idag av bara två barn, känns det väl inte allför lockande att ha så många barn. Däremot hade vi nog säkert blivit material för Familjen Annorlunda. Alternativt Outsiders.

Hur som haver så berättade jag för Alexander idag att han ska få en lillasyster till sommaren. Han vart jätteglad och sa att "men det där fixar nog du och pappa tror jag", sedan hittade han en snödriva att röja runt i och så skoj var lillasyrran.

Men det kändes ju åtminstånde skönt att han tror att vi orkar med en till bebis. Själv vet jag inte hur detta ska avlöpa. Tanken på ytterligare ett år av sömnlöshet låter ju inte alltför spännande om jag ska vara ärlig.

Och de där förstå-sig-på-arna säger ju att sömnbrist gör att man åldras i förtid. Så med tanke på att jag faktiskt har, hittills, plockat bort fyra (!!) vita hårstrån ur kalufsen får mig faktiskt att tro att det de säger är sant endå.

Trött som en gris är jag, och nu ska jag släppa ut doggen för en kvällspink, sedan ska jag gå och sova. Egentligen borde jag gå in och duscha, men jag orkar fasiken inte det. Dessutom så ska jag tillbaka och skura lägenhet imorgon bitti, så orka bry sig liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar