måndag 14 februari 2011

Kan jag få sova nu?

Med tanke på dagens alla inlägg kan man ju nästan tro att jag har haft det tråkigt och varit allmänt sysslolös, men se så gött har vi inte haft det idag.



Jag har stoppat in Oscar i badet. Kanske inte det mest lyckade att lyxa till det med bubbel, men uppskattat var det iallafall.



Tvingade även honom att tvätta sina kläder själv.



Sedan lekte jag frisör och fixade omedvetet till årets frisyr 2011.



Vi har också fikat goda bullar.



Luktat på rosor jag fick av gubben har jag också gjort. Ja, alltså inte från sopgubben utan ifrån M.



Sopgubben lämnade endast gamla sopor kvar i vår tunna, så den jäkeln har brännt sina broar här en gång för alla.

Tvättat en maskin har jag också gjort idag, men då jag inte orkar hänga den idag så får inte det räknas in riktigt tycker jag.



Stoppade Alexander i badet och sedan kollade vi på Familjen Annorlunda som har är så frälst i. Fast jag begriper inte varför det är så viktigt att se programmet när man iallafall ska babbla sig igenom hela avsnittet så man inget hör och tappar bort sig i handlingen.



Och nu sitter jag här med magont, käkar upp M´s jättegoda nötter och väntar på att barnen ska somna.

Och när barnen har somnat tvingas jag ut i kylan med hunden, för M har också gått och lagt sig så jag kan inte lura ut honom istället.

Fast ja, han fick ju ingen alla hjärtans dags present av mig, så han kan väl få sova och ha det bra istället. Men så behöver han ju sin sömn om han ska orka upp och slita imorgon för att försörja oss andra också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar