tisdag 22 februari 2011

Man ska fira oftare



Eftersom jag vart så glad igår att lägenhetsgrejen är ute ur våra liv, bestämde jag mig för att gå till ÖoB och fira med lite målarfärg. Vi är dåliga på att fira de små sakerna här i livet och jag borde bli bättre på det.



Snart fyller Kerstin (katten alltså) år, och då tänkte vi slå till med maskerad. Vill man komma så är det bara att skicka en kommentar, mail etc. Vi tänkte duka långbord i garaget så alla kommer få plats.

Hur som haver så blev mitt firade inställt igår, till förmån för en dusch och rent hår. Fast det var ju ganska skoj att stå och duscha med festhumör också. Inte varje dag man står och sjunger "raj raj" i duschen liksom och tänker att "det är en dag imorgon också". Rulla upp håret i en cool turban med handduken och tycka att man är lite ball.



Iallafall så igår tänkte jag att jag skulle måla denna hylla på bild i en skojjig färg till Oscars rum. Dalablått is not the shit i år ens för oss masar/kullor. Men så kom jag ju på. Jag ska ju till lasarettet idag.

Så när vi kommer hem, så inser jag att denna hyll-målning kommer bli som en form av terapi för mig istället för firande. Jag ska nämligen försöka roa barnen i fyra (!) timmar på en lasarett utan lekpark och leksaker.

Rent spontant kan jag ju känna att jag får skicka hem barnen i en taxi och själv skriva in mig på vuxenpsyk i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar