fredag 19 november 2010

Full rulle.

Sitter vid datorn och tar mig en liten paus. Har varit full rulle nästan hela dagen.

I morse kom Zara och lämnade av Oliver en stund medans hon drog iväg på en helkropps massage (inte ett dugg avundsjuk) och pojkarna roade sig kungligt.

Fixade i dem lite lunch och när Zara kom tillbaka drog vi upp till Rusta. Köpte lite färg och tapet så vi kan trolla bort alla krumelutter och kletiga handavtryck ifrån väggarna på Alexanders rum.

Pojkarna betedde sig som små galningar där inne och gick och sjöng massa pinsamma saker, rev i grejor, sprang runt och levde allmän rövare trots upprepade tillsägelser. Jag och Zara konstaterade att vi kunde inte förstå varför vi hela tiden upprepar detta misstag genom att släpa med dessa tu till en massa olika affärer.

För det måste nog vara ca 2 år sedan nu, då hade vi pojkarna med oss till City Gross, och de klättrade och sprang banne mig överallt. De satt till och med inne i mjölkdisken. Efter att vi hade gormat oss hesa på dem och svettiga tagit oss ut ur butiken lovade vi oss själva att detta gör vi då aldrig om igen. Konstigt nog så glöms det oftast bort när shopping står på tapeten.

Så när vi åkte hem från Rusta blev det bestämt att Alexander skulle med Oliver hem en stund, så jag satte igång att måla på hans rum. Och när han skulle komma hem fick jag istället ett telefonsamtal som meddelade att han skulle inte alls komma hem, han skulle minsann sova kvar, så helt plötsligt blev vi barnlediga. Eller 50% iallafall.

Så jag och M firade att det var fredag med ett gäng cheesburgare från donken och nu ska jag försöka måla klart det sista, sedan måste jag nog krypa i säng. Tyvärr blir det ingen sovmorgon då soptippen står på agendan. Inte för att jag behöver följa med, men väckt blir jag ju endå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar