fredag 26 november 2010

Hur stor är sannoLIKheten?

Jag brukar ju dela med mig av mina/våra missöden i bilder, men i detta inlägg avstår jag, och ni kommer nog att förstå varför.

Karin, mamman till tjejerna på dagis ringde nu på morgonen och frågade om vi ville ha en sådan där mal som käkar alger eller vad de nu gör till vårt akvarium.

Dottern hade tydligen gjort en klassiker igår. Fått tag på fiskmaten och tömt hela burken i akvariet. Så de trodde att de skulle få städa hela deras jättestora akvarium idag som har en massa fiskar inneboendes.

Men istället så hade alla fiskar tvärdött under natten. Och hon har precis som jag, fobi för döda (och levade iof) fiskar, så hon hade kastat en filt över akvariet efter att ha plockat ut den där överlevande malen.

Så jag sa att Alexanders akvarium är så litet så det få inte plats fler innevånare där. Dessutom så måste vi ju göra oss av med alla dessa yngel hans fiskar har fått.

Så vi tänkte att då kanske de kunde ta några av våra yngel istället då. Så jag traskar in till Alexanders rum, där fiskarna står kvar, och vad fan är det jag ser?! Ett flytande fisklik. Två flytande fisklik. Tre... De har tvärdött här också över natten. Jag antar att de har blivit någon förgiftning i vattnet.

Eftersom jag tycker döda fiskar är bland det vidrigaste som finns får M plocka ur dem idag, och så får vi se om det finns något levande yngel kvar. Men jag vette tusan vart jag ska göra av dem någonstans. Hela akvariet lär ju vara en gifthärd vid det här laget.

Vi skulle ha köpt en hamster istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar