torsdag 11 november 2010

Kommunen och polisen.

Idag damp det ner ett kuvert med kommunens logga på. Jag gillar verkligen inte att få post av dem. Har en sjuk noja att de ska anklaga mig för nåt jag inte har gjort. Typ som att dagis har anmält mig för barnmisshandel eller att vi bara ska bli landsförvisade från kommunens gränser.

Likadant känner jag när polisen åker förbi. Inte för att jag har några lik i garderoben, bokstavligt talat dessutom, men man vet ju aldrig. Tänk om de skulle tvärnita och hoppa ur bilen och plocka in mig i finkan för nåt jag inte har gjort. Typ som att jag skulle ha kastat ägg på någons hus.

Men idag var det också lugnt. Vi har inte blivit förvisade. Faktum är att kommunen räknar med att vi ska få vara kvar åtminstånde nästkommande läsår.



Det enda olagliga här är att tiden har gått kriminellt fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar