torsdag 25 november 2010

ÖoB behöver gå en kurs i kundservice

För kanske två-tre veckor sedan tog min kattsand slut, och jag använder en speciell sort som grannen också använder, så jag lånade en låda av henne och lovade att köpa igen den till henne efter ett par dagar, hon behövde ha den då hennes sand också var slut nästan.

Så på söndagen samma vecka åkte jag ut till ÖB här i Falun och skulle handla. Då fanns det bara en kartong kvar i hyllan, och den var det ett stort hål i så den köpte jag aldrig. De hade absolut inga fler kvar.

Men på måndag eller tisdag nästkommande vecka skulle de få in mer. Fixade skjuts på torsdagen eller fredagen, kommer inte ihåg, för att ladda upp förrådet då. Grannen fick ju också mindre och mindre sand i sin låda.

Så glad i hågen kör jag fram min kundvagn för att se att det är... TOMT! på hyllan. Efter att ha jagat runt personalen i den personalfria butiken fick jag tag på en personal som meddelade att om det inte fanns i hyllan så var det slut. För de hade på hedersord tagit ut alla varor från lagret inför helgen. Och de hade ingen aaaaaning om när de skulle få hem mer.

Butter åkte jag hem igen, meddelade grannen att hon får vara utan sand ett tag till. Sedan satte jag mig och luktade på min äckellåda som innehöll skitsand som stinker apa så man dör.

Så blev det måndag och jag ringde till ÖB:

- Hej, jag tänkte höra om ni har fått in den där kattsanden som heter Kitty champion?

- Aaaa, vänta ska jag kolla. Lalalala, näää, det är tomt i hyllan.

- Och ni har inget på lagret?

- Vänta.... Nä det finns inget.

- Och du vet inte när ni får hem den?

- Nä.

Så blev det tisdag:

- Hej, jag tänkte höra om ni har fått in den där kattsanden som heter Kitty champion?

- Aaaa, vänta ska jag kolla. Lalalala, aaaa, det står en påse här på 800 gram som heter Kitty, är det den?

- Nej, den jag ska ha är på 10 kg eller liter, minns inte vilket av dem.

- Men någon sådan har vi inte, vi har bara den på 800 gr med fisksmak.

- Men det är KATTSAND jag ska ha.

- Jaha, nä det är tomt i hyllan.

- Och ni har inget på lagret?

- Vänta.... Nä det finns inget.

- Och du vet inte när ni får hem den?

- Nä.

Och så blev det onsdag:

- Hej, jag tänkte höra om ni har fått in den där kattsanden som heter Kitty champion?

- Aaaa, vänta ska jag kolla. Lalalala, näää, det är tomt i hyllan.

- Och ni har inget på lagret?

- Vänta.... Nä det finns inget.

- Och du vet inte när ni får hem den?

- Nä. Men jag kan koppla dig till hon som är inköpsansvarig.

Inköpsansvarig:

- jodå, vi har en halv pall på lagret, så det finns massor.

-----------------

Alltså har dom haft den där jävla kattsanden hemma troligen hela veckan, för inte tror jag de säljer en halv pall på två timmar. De hade kanske den där redan förra veckan när jag var dit, men de orkade inte ens gå in på lagret och kolla.

Och naturligtvis hade jag ingen skjuts igår, så det blev en tvåtimmars promenad ut till ÖB i snöstorm, och det var fan i mig ingen fröjd att släpa hem 40 kg kattsand i snömodden ;)

Men jag står heller inte ut med den där unkna äckelsanden, så det var nog värt denna möda.

2 kommentarer:

  1. Men shit, ska det vara så svårt att verkligen kolla vad som finns på lagret? Väldigt underhållande inlägg dock. Jättesöta barn har du också, men det visste du säkert redan. Hoppas ni får en trevlig helg utan unken kattsandslukt!

    SvaraRadera
  2. Tjena Imasy !

    När jag inte somnar kan man alltid titta in här och sedan oftast somna med ett léende...

    Vilken underbar historia... eller kanske inte ?
    Frisk luft fick du iaf. Kanske upptäckte du att du har en muskel du inte visste fanns :-)

    Hördu gumman har du hört talas om buss ?

    Nej... jag vet hur ÖoB är belägna här i stan...
    Ska själv be om skjuts dit i morron.

    Vad kostar föresten den där sanden ?

    Jag vet att mina kattungar har den nu så det är säkert bra att fortsätta med den när jag får hem dem. Iaf ett tag... Mycket nytt ändå lixom för de små.

    Jag råkade ut för en liknande händelse för ett par år sedan då jag gick för att inhandla vikter till hantlar på Rusta. Vikter i ryggsäck måste ju vara kanonträning...!?

    Efter 25 meter gick botten ur ryggan och kartongerna havererade vid markkontakt...

    Bara 2.5 km hem efter rv50 med en massa avstannande bilister som chockade undrar om det här är den nya formen av idioti-träning... med en massa lösa hantelvikter på >60kg. Jag kan säga att de inte går att bära på något vettigt sätt öht...

    En intelligent människa hade gett upp och tagit kostnaden. Men man är ju inte alltid så intelligent.
    Bara för att det är så överdjävligt jobbigt ska jag minsann fixa det !
    Visst får man en väldigt konstig träningsvärk. Men man blir ändå rätt nöjd med sig själv när man fixar det :)

    ps
    Ska försöka komma ihåg att trakassera ÖoB lite med ihärdiga frågor om lagret...
    ds
    /Chilisalsa, oxå Falun... ;)

    SvaraRadera