tisdag 9 november 2010

Jalla jalla, han sover!


Jag borde väl egentligen ligga i sängen (som troligen är nerspydd av Oscar som vanligt) och sova gott, men jag fastnade framför Alexander älskade bytta med husdjur.

När vi klurade på det där med husdjur tyckte vi ju att fiskar lät så jäkla bra så. Typ två dagar efter att de små skurkarna simmat runt där i burken hade de förökat sig med ytterligare ett gäng. Än så länge så tror jag en 5-6 yngel har överlevt.

Anledningen att jag fastnade där nu, var för att jag trodde att nästa skurk skulle klämma ur sig ytterligare ett gäng yngel.

Och sådär kommer de att fortsätta i all evighets evighet och så blir det inavel och så blir fiskarna muterade och en dag kommer det väl att simma runt en krokodil där.

Ungen kommer vägra sälja/ge bort dem. Det går inte att packa ihop 300 fiskar i den där lilla burken. Den där ramsan om de packade laxarna börjar på något vis kännas bekant just nu.

Någon som vill mottaga guppy-yngel i en mörk gränd en sen kväll när han sover? Bra pris, bra pris, jalla jalla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar