lördag 20 november 2010

Inte så fröjdefullt.


Sitter och avnjuter en kopp fröjdefullt julkaffe från Ica. Men inte fasiken känner jag minsta tillstymmelse till julstämning direkt.

Hela dagen har jag slavat inne i Alexanders rum, men det går då framåt iallafall. Saken är väl mer den att alla hans prylar står lite här och var i övriga lägenheten just nu tills jag blir klar. Men det ser förjäkligt ut.

Vågar knappt säga upp lägenheten, för kommer det hit folk på visning kommer de ju att soc-anmäla oss. Men men, om ett par dagar ska det väl vara klart, och då kan alla kartonger börjas skyfflas in på hans rum. Och som den tattar-familj vi ser ut att vara just nu får Alexander flytta in i vardagsrummet.

Annars har det väl egentligen inte hänt något speciellt alls. Skulle väl kunna skriva lite om vad jag har skurat idag i och för sig, dock tror jag inte det finns så stort läsvärde av det faktiskt ;)

Har målarfärg i både ansikte och hår, dessutom så är håret kryddat med lite slipdamm så det ser helt mjälligt ut. Så av förklarliga skäl fick M sköta alla ärenden idag som var tvunget att ske utanför dörren.

Dock är mitt fröjdefulla julkaffe numer kallt, för Oscar har, i vanlig ordning, inte varit en sådan fröjdefull bebis och somnat i godkänd fröjdefull kvällstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar