måndag 8 november 2010

Vart ska vi sova inatt?

Får se nu då om vi får något svar ang huset idag. Fast å andra sidan, det ska ju en vända till banken och skrivas papper också, så även om hon säljer till oss är ju inget klart.

Hur som haver så lär vi väl inom en relativt snar framtid troligen röra på oss endå. Som det är nu krockar vi med våra egna arslen, och då har inte ens Oscar börjat "ta plats" med alla sina prylar ännu.

Satt med Zara i telefonen igår och kollade vad en fyra skulle kosta. Helt jävla hutlöst med tanke på att vi då skulle landa på en månadskostnad för vårt boende, inkl elen, på 7500 kr och uppåt. För en skabbig lägenhet i ett taskigt område.

Känns ganska värdelöst att betala de pengarna till hyresbolaget. Än så länge så har jag betalat i en runda slängar, 300 000 kr (!) enbart för denna lägenhet. Jag kan väl inte säga att jag har kastat pengarna i sjön, för vi har ju haft ett boende.

Men det hade ju känts mer okej att lägga denna summa på mitt eget hus. Då har jag både boende, som är bättre, samt att jag har igen dessa pengar troligen en dag.

Skulle jag bo i denna lägenhet i 15 år till, ja då har jag "sponsrat" hyresbolaget med 1,2 miljoner. Najs. Det hade jag kunnat betalat ett helt hus med och sedan bott gratis. Iallafall om man räknar bort räntan och övriga driftkostnader.

Fast å andra sidan, med tanke på att de ska höja hyran varenda år, trots att de går med vinst varenda år, samt avgiften till HGF, ja då känns det som att vi landar på 10 miljoner istället :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar