torsdag 18 november 2010

Sopsorterings-ministern.

Min bror kläcker många idéer. En del kanske lite bättre, andra kanske lite sämre enligt vissa.

Men både han och jag hatar att sopsortera, speciellt den äckliga, kletiga, stinkande komposten, som alltid läcker igenom de dåliga papperspåsarna.

Men medans jag har kämpat på och sorterat mina toarullar och päron, har min bror istället haft sin tankeverksamhet inställd på att hitta en lösning för att slippa.

Hans idé var ju bra förvisso, men jag tror jag väljer mitt sätt endå. Dessutom vet jag inte hur jag skulle förklara mig när det blir stopp i rören.



Beväpnad med en diskborste mosar man sönder matresterna och spolar ner dem i diskhon. Sorterat och klart bah.

1 kommentar:

  1. jag: -brollan, har du nån slaskspade?
    brollan: -nääää, ma ta diskborsten och MOSA nerä!
    jag: -mää, det kan man ju inte!
    brollan: -jooorå, hä gå ju skitbra!

    SvaraRadera