onsdag 24 november 2010

Kvällsmys och magsår.

Sitter med mitt morgonkaffe och ser snön yra runt där ute. Det tar emot att veta att snart ska jag också stå där ute med denna snö som ska yra in i mitt ansikte istället.

Har varit lite bloggtorka då jag egentligen bara har städa och städat som vanligt. Alexaders rum blev då helt urstädat och klart igår, så nu har vi börjar bära in sakerna dit, så vi får lite space att leva på.

Sedan så har vi ju nu då resten av lägenheten att ta reda på. Fan vad jag kommer älska den diskmaskningen som finns i huset.



Du får en hundring om du diskar? Nähe, inte inresserad....?

Tyckte så himla synd om Alexander som har haft ap-tråkigt i flera dagar och det känns som att vi typ inte har "tid" med honom. I och för sig så är man hemma och är sjuk kan man ju inte åka iväg någonstans, så då blir man ju begränsad inom de fyra väggarna. Men igår kväll när jag var iväg och handlade så köpte jag lite glass, och så hade jag och Alexander lite "nattparty" som han kallade det för, dvs käkade glass i hans säng och kollade på Blixten McQueen filmen och hade lite mys bara.

Tror nog att jag håller på att dra på mig ett magsår också. Blir så jäkla stressad över hur vi ska hinna med allt bara. Och att vi bor i en jävla skithåla. Blir "psykiskt illamående" av att ha massa disk och stora tussar med djurhår överallt. och barnen samarbetar inte direkt med oss ;)

Hade så himla ont i magen igår, och när barnen somnade, även Oscar somnade i skaplig tid, satte jag mig ner och bara tog det lugnt. Efter en stund så försvann det där magonda, men när M ropade på mig så kände jag hur det högg till i magen direkt.

Jag kände bara att jag jag vill inte bli ombedd om något alls, oavsett om det är för att någon har varit och köpt en chokladkaka till mig eller en mindre människovariant som ska kalla mig för "jävla skitmamma" för att vi inte äter glass till frukost.

Nepp, nu blir det nog att byta outfit och stoppa ut den där näsan utanför dörren. Gud vad skönt det blir när jag bara kan öppna dörren och släppa ut henne på gården på morgonen. Kan hon strosa runt där i linan. Hon är ju helt galen i snö så hon skulle säkert kunna sitta där ute hela dagen om hon så fick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar