tisdag 16 november 2010

Vill du möta dig själv i trafiken?

Ja, så sa de på tv-reklamen idag. Jodå, jag tror nog att jag törs möta mig själv. Men jag vill däremot inte möta kanske dig eller kanske dig.



Denna bild visar hur man ska köra i en rondell. Eller förlåt, cirkulationsplats menar jag ju, om man ska svänga vänster.

Men tyvärr är verkligheten en annan. Iallafall i den rondell som ligger vid Regementet/Surbrunnsvägen i Falun.



För där anser 8 av 10 förare att de kan göra lite som de vill. Jag vet inte varför man är så nonchalant eller bara dum i huvudet som anser att de får hitta på lite egna regler beroende på humör?

Men de kör tvärs över, korsar mötandes körfält och sedan över på sin sida.

Fast å andra sidan, är man så nonchalant att man inte ens ids hålla sig på sin egen sida, och utsätta andra för fara, då är man nog bara dum i huvudet.

Fast vad vet jag? Jag är ju inte innehavare av ett körkort ens. Men en sak vet jag iallafall. Att eftersom typ varenda JÄVEL tycker att det är lite hipp som happ med trafikreglerna just där, så håller ni på att meja ner mig varenda dag jag passerar där!

Därför har jag kommit på en lösning på problemet.



Förutom svindyra böter bör de tvingas köra runt med en stor skylt uppe på taket som varnar för deras brist på intelligens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar