tisdag 3 augusti 2010

Mot nöjesfältet!



Efter att vi hade varit och handlat idag bestämde vi oss att vi skulle ta en tripp till nöjesfältet Rusta och inhandla en hårtrimmer så jag kan dra av Alexanders svamp-frisyr.



Oscar var nöjd men fundersam. Antar att det var för att han fått en ny silkon napp. Hade bara de i latex kvar och de var inte speciellt uppskattade. Silikon är alltså det enda som duger. Hoppas dock att han inte blir lika ytlig som vuxen.



Halvvägs till Rusta var vi tvugna att ta en liten vilopaus i gräset.



konstaterade att vi hade tur med vädret, äkta härligt svenskt sommarväder.



Sedan lekte vi Get, för det var så skoj att hoppa upp och ner på stora stenar.



Vi getade även här.



Tjoohoooo! Nöjesfältet i sikte!



På nöjesfältet fanns det en massa skojiga glasögon!



Och coola glasögon!



Och läckra glasögonväskor!



Och rektangulära glasögon.



Även jag fick känna mig som en prinsessa för en dag.



Tog en paus i uteserveringen.



När vi var mätta och belåtna tog vi oss ett välförtjänt träningspass för att bränna alla dessa kalorier vi smällt i oss.



Sedan från ingenstans dök det upp en Bengalisk tiger!



Den jagade mig så jag hade bara ett val.



Jag sköt den, och helt plötsligt kände jag mig som en pälsbeklädd fisförnäm Östermalms-kärring.



Sedan hamnade Alexander i häktet.



Häktet hade en borgen-prislapp. 1295 kr för att vara exakt. Mmmm, detta skulle han ha tänkt på innan han blåst sin "veckopeng" på vattenfärger och annat krafs!



Vi lyckades som tur var fly, så vi drog ner till tågstationen och gömde oss där. Alexander tyckte det var en bra idé att titta på tåg och smälta in bland de andra resenärerna.



Men sedan hörde vi sirenerna tjuta och vi insåg att det var kört. Vi måste sticka och det nu. Men vi kunde inte komma överrens om vilket lok vi skulle tjuvkoppla...



... så vi glömde våra sorger för en stund och hoppade vattenpöl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar