tisdag 10 augusti 2010

Regn och rusk.





Idag har det varit en sådan där tråkig dag med en massa tråkigt regn. Oscar har varit skrikig och allmänt missnöjd idag, och det har inte spelat någon roll vad vi än gjorde så dög det inte.

Kjell lekte Tarzan i köksgardinerna för ett tag sedan och slet sönder gardinstången nästan, den blev böjd iallafall. Och i natt lyckades jag slita ner hela skiten då jag fick för mig att jag skulle byta gardiner.

Så jag tog Oscar med mig och gick en promenad till Rusta och införskaffade en ny gardinstång och nya fästen, så nu ska det väl hålla hoppas jag.

När jag var på Rusta sprang jag på en popcorn maskin som jag köpte. Den blev inte helt oväntat väldigt populär här hemma. Tyvärr dog kameran så jag har inget bildbevis än så länge. Men jävlar i min låda vad den spottade ut popcornen! De flög ju ut ur den där apparaten som små missilert och det låg popcorn på hela köksgolvet när den jobbat klart.

Oscar fortsatte vara knölig och allmänt otröstlig hela eftermiddagen också, så det blev inte mycket roligt gjort idag inte. Det märktes också att Alexander hade suttit inne hela dagen för han var rastlös och allmänt tjatig om det mesta.

På kvällen gick jag och Alexander till affären och inhandlade lite käk. Var skönt att få komma bort ifrån allt skrik och umgås lite grann. Det var bara det att när vi precis hade gått utanför dörren kom det en rejäl störtskur och vi såg ut som Tequila och Per när vi anlände Ica.

Vi kom hem ganska sent, så vi käkade lite kvällsmat och myste en stund till en film han och jag innan han skulle gå och sova. Vi bestämde att vi skulle dela på en kexchoklad, och medans jag sprang in och gav Oscar nappen skyndade han sig att dela på den och kom till mig med en bit, med orden "du får den korta så tar jag den långa" ;)

Stoppade han i säng, kollade på det senaste avsnittet av True Blood och nu ska nog jag också börja leta efter kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar