onsdag 4 augusti 2010

En dröm går i uppfyllelse!



Ända sedan jag var liten har jag haft en dröm om att få bli veterinär. Så för några år sedan tog jag det stora steget att gå en utbildning på SLU så jag får id-märka hundar och katter.

Ringde min veterinär idag för att höra hur vi skulle göra med Ragges operationssår. Men så hörde jag de magiska orden från den andra sidan luren. Jag kunde gott och väl klippa och klistra ihop honom hemma på köksbordet. Äntligen den delegationen jag väntat på.

Det är nog också vad jag klarar av. Att sätta på ett plåster. Var och inälvor och annat geggimojs man kan stöta på i yrket är jag för äckelmagad för.

Så glad i hågen tog jag mig en tur hem till grannen Annika och rotade runt i hennes skåp. Leka sjukstuga är ju något som ska tas på fullaste allvar.

Rotade runt lite extra i Annikas skåp så nu kan jag i framtiden även klippa och klistra ihop Alexander.

Som en bounspremie för att jag rotade klart inom 10 dagar fick jag och barnen 10 nätters ostörd sömn...

3 kommentarer:

  1. Hej:)
    Såg att du kommenterat hos mig och blir så nyfiken så jag måste kika in hit!
    Låter spännande, med stygntagning på köksbordet, plåster och allt;)
    Kikade lite bakåt och måste nu åka och köpa en såndär Luktagott grej! Kände hur ha-begäret bara ramlade över mig:)Smart pryl, nödvändig- nja...men det spelar ingen roll, luktar det gott är det ju trevligt:)
    Du har väldigt söta barn:)

    SvaraRadera
  2. Åh jag kan säga att lukta-gott-mojängen luktar faktiskt riktigt gott :)

    Det var lavendel och kamomoll tror jag det var. Doften sprider sig och var inte för stark eller så :)

    SvaraRadera