lördag 14 augusti 2010

Gubbj*vel!



Gud vad jag önskar att gubben och kärringen vägg i vägg med mig kunde flytta till ett hem, eller vad som helst, så länge de slutar förpesta våran gata.

När vi kom hem ikväll lämnade jag vagnen på ett ställe i trapphuset där det är förbjudet att lämna vagnar, även fast de inte står i vägen för någon.

Men just då kände jag att det var viktigare att få in ungarna och vagnen skulle jag flytta på bara de kom i säng.

Men istället fick jag ta till "arga-lappen-tänket" och författa nedan stånde rader som jag ska sätta upp i trapphuset. För allas beskådan såklart. Så alla får veta lite mer vilken gubbej*vel han är.


Jag hade tänkt flytta på min vagn, men ett annat klåfinger hann före. Och hade vänligheten att kasta ut den utanför porten. Den vänligheten ska jag gladeligen återgälda dig en dag när den dagen kommer och du behöver ha en rullator. För det är väl detta som kallas för grannsämja, eller?

Du hade ju kunnat ringt på, detta var första gången på fem år, så du borde ha vetat att vagnen aldrig lämnas där. Kan du möjligtvis tänka steget längre att något akut kanske hade hänt, och att det inte prioriterades att ställa vagnen på rätt ställe?

Ps: Jag såg dig från sovrumsfönstret, du var inte så osynlig som du så gärna ville vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar