tisdag 31 augusti 2010

Medans jag ändå spyr galla över apoteket...

... kan jag ju fortsätta med denna artikel jag läste i aftonbladet idag: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7699776.ab

En liten tanke jag har, är att dessa fattiga sjuka pensionärer borde väl egentligen vara de mest lojala kunderna, trots sina betalningsanmärkningar?

Oavsett anmärkning eller ej, så tror jag att de aldrig skulle våga missköta dessa avbetalningar på medicin de behöver för att inte dö, men som de för den sakens skull inte har råd att betala på ett bräde.

Det framgår ju även att en av personerna i artikeln aldrig misskött sina apoteksbetalningar heller medans han hade krediten, trots anmärkning.

Lite anmärkningsvärt att de då blir nekade ny kredit, trots att Johan Wallér, vd för Sveriges apoteksförening, svarar " – Det svaret är entydigt nej." på frågan om pengar och ekonomi är viktigare än liv och hälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar