torsdag 5 augusti 2010

Idag har det varit...



... en sådan där dag där allt jag tagit mig för har gått på tok.

Kom inte ur sängen förräns klockan var 11:30. Kände mig jättestressad över att halva dagen var borta.

Fick lov att ringa upp mamman till tjejerna längre ner på gatan det första jag gjorde. Hon hade nämligen ringt när jag låg kvar i sängen och M kom in med telefonen och sa att hon var i luren. Nyvaken och groggy som man är la jag helt enkelt på. Det var snällt gjort av mig ;)

Blev bestämt att vi skulle träffas en timme senare. Skulle bara raka av Alexander håret. Fick inte maskinen att fingera, skärbladet satt snett eller nåt. Men när jag väl fick den att funka (trodde jag) var klockan så mycket att vi struntade i det då.

Kollade mailen och ser att det var en massa tradera köpare som hört av sig och ville ha sändningsnummer jag inte hunnit skicka över. Så för att lugna deras nerver att jag inte har några intentioner på att blåsa dem på pengar fick jag ta itu med det då.

Det slutade med att vi blev 45 minuter sena.

Barnen lekte och hade skoj som vanligt, sedan när vi skulle gå in senare på kvällen kom et en regnskur och Alexander grinade hela vägen hem för att han inte kunde sova kvar där. Men när han är 6 år är han så stor att han kan det. Skönt att denna diskussion är framflyttad ett år.

Gjorde ett försök att raka klar Alexander på kvällen men jag fick det inte att fungera endå riktigt. Så han blev bara halvrakad och kommer defenitivt inte att få gå utanför dörren förräns det är klart.

Så han kom i säng sent, Oscar var sur och grinig och skrikig och M hade slocknat före barnen till och med.

Men efter en stund sov de alla tre. Så för en stund sedan tänkte jag göra en sista grej för idag, nämligen att åka till Statoil. Och då ser jag hur vackra mina skor är. Skorpan har gjort koja i skostället *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar