tisdag 3 augusti 2010

Skogspromenad.



Vi hade suttit inne hela dagen och bara segat, så på eftermiddagen gick jag och Alexander ut en sväng för att göra av med lite spring i benen. Han hade hoppats på att få leka med tjejerna längre ner på gatan, men de skulle bort, så vi besämde oss för att gå till hans hemliga ställe och dumpa alla stenar han har släpat in.



Rikedomarna i form av stenar, pinnar och skräp.



Båda skatterna har gömt sig.



En sväng vidare in i skogen hittade vi en sten som gav bra utsikt.



Och stenen var såhäääääär stooooooor!



Så stor att vi inte vågade hoppa ner ifrån den.



Så självklart hjälpte jag till genom att knuffa ner honom ifrån stenen.



När stenen inte längre var rolig att leka med gick vi till bäcken som går under gångbanan. Vi brukar kasta ner pinnar på ena sidan, så kommer de ut med vattnen på andra sidan. Men nu var bäcken en riktig torrboll.



Så vi hittade en gammal trasig bro som är barnförbjuden, för jag ansåg att den inte var purung längre.



Men den höll visst för stora tjocka mammor att gå på. Och hur skulle det här gå om stora tjocka jag trillade ner i vattnet när Alexander är så liten och jag är för stor och tjock så han inte kan rädda mig? (Det var hans egna ord och funderingar)



Sedan skulle det kastas sten, men det var så brant här, så vi fick gå vidare.



Och vi hittade en stooooor plaskadamm, och vi vart så till oss att vi höll på att tappa shortsen ;)



Kastade lite sten i den och sedan gick vi hem. Men först återvände vi till det hemliga stället och fyllde på med skatterna vi hittade på vår rundtur ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar