fredag 15 oktober 2010

Då var det helg igen då.

Alexander stack iväg till dagis nu på morgonen med sin privatchaufför, Oscar och M ligger och sover bredvid varann. Själv sitter jag och dricker kaffe och tänkte sätta mig och titta på en dokumentär som finns på SVT´s sida.

Det var ca 5 minusgrader ute lite tidigare på morgonen. Det borde vara kriminellt!

Men innan jag gör det så tänkte jag kräkas lite mer på dagis.

Jag har flertalet gånger de två senaste veckorna noterat att Alexander har haft ett par andra allväders/överdragsbrallor på sig på dagis när jag hämtat honom. Konstigt tyckte jag då hans egna hängde på hans krok hela tiden.

Men sist han var på dagis så åkte de med hem igen, så jag packade ihop dem för att de skulle tas med tillbaka idag. Då säger Alexander "fröken sa att du måste komma ihåg att ta med mina överdragsbyxor för jag måste jämt låna andras".

1: Säg det till oss istället för att använda Alexander som budbäraren.

2: Ta en titt på hans krok nästa gång. You may be surprised, men de har vart där hela tiden.

För övrigt så är inte detta ett nytt fenomen kan jag väl säga. Har ofta fått "skäll" för att han inte har stövlar, blöjor, regnkläder, ombyte etc etc. där på dagis.

Nu råkar ju jag faktiskt inte vara en übermänniska, så jag glömmer faktiskt ibland. Men i 98% av fallen har jag frågat "har ni kollat i hans låda?". Självklart har de inte gjort det, för då hade de hittat det som saknades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar