onsdag 27 oktober 2010

Tappat ben och kalorier.

Idag har vi farit runt som friska fläktar nästan hela dagen.

Först tog jag och Alexander oss en promenad till en tjej som sålde ett akvarium på Blocket, och den lilla vändan tog väl en två timmar.

Han har länge önskat sig ett eget djur, dock med päls, av en massa olika arter. Men vi kom fram till att fiskar funkar nog bäst för alla parter. Fiskar väsnas inte, de luktar inte och de kräver inte en massa daglig skötsel på samma sätt som pälsdjur. Inte heller kan de rymma och bli kattmat.

Jag har ju ingen lust att säga att hans älskade lilla husdjur ligger som en bajskorv i kattlådan dagen därpå.

Sedan gick vi hem och käkade lite och sedan drog vi ner till stan. Han hade tömt sin lilla spargris och så tog vi först en sväng in på djuraffären och inhandlade lite grej som behövs till akvariet. Har ju i och för sig lite saker kvar från gamla akvariet, men jag köper hellre nytt än gå igenom hela förrådet en gång till för att hitta det som ev går att använda.

På vägen hem så svängde vi förbi DHL-ombudet och hämtade ut mina stövlar, och vi hann inte mer än innanför dörren innan spöregnet kom på riktigt.

Så allt som allt han vi nog varit ute på vift mellan 14-18:30 idag. Så vi är lite trötta i benen, men Alexander har varit jätteduktig på att gå.

Dock lackade han ur riktigt ordentligt på stan idag. Mormor fyller år idag och när vi ringde hade hon besök, så hon skulle ringa upp om en stund. Sedan när hon ringde hann jag bara prata en liten stund, sedan skulle Alexander prata.

Men av någon anledning tyckte han att jag avslöjade honom, för han skulle låtsas vara tomten och lura mormor, så han fick frispel och tog tag i mobilen, skrek "HEJDÅ!" med sin ilsknaste stämma och sedan kastade han på luren. Jo men grattis då mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar