lördag 23 oktober 2010

En vanlig morgon.


Skål sa den nyvakna morgonhäxan.

Sitter vid datorn med mitt morgonkaffe och känner mig skitsnygg med gårdagens mascara/eyeliner utkletad under ögonen.

Väntar på att mina sittådö (citodon)ska ha sin inverkar på mina knän, och att kaffekoppen ska ha sin inverkan på hjärnan. Jag har märkt att skriver jag på forum etc före jag har fått i mig mitt kaffe, ja då är det så många stavfel att jag kan inte ens läsa själv.

M tror väl att han kan försöka sova, men Oscar ligger i sovrummet och gnäller. För trött för att vara vaken men har alldeles för många projekt på gång för att kunna somna.

Alexander bör väl komma hem snart, och då tvingas jag väl att köpa lördagsgodis. Åker väl på att köpa mer kattmat på samma vända, för just nu svälter mina katter. Ja maten är slut alltså och de är hungriga. Bara det att torrfodret som finns upphällt i skålen sedan igår kväll, ja det duger inte.

Därför har jag här på morgonen hållt ett föredrag med dem om de där fattiga, hungriga och ensamma katterna som går ute och fryser och som ingen vill ha. Så kan de äta, knipa igen och vara tacksamma istället.

Men då började Tequila stödda sig och ställa till bråk, och så vrålar "ja men jag tänker INTE äta matrester ifrån igår! Jag är en sådan fin fisförnäm raskatt att det är under min värdighet!"

Så jag vart ju tvungen att köra det där snacket de drar på dagis för barnen, att alla är lika mycket värda oavsett vart man kommer ifrån och hur man ser ut. Men eftersom hon gärna vill införa en apartheid här som gynnar henne själv blev hon förbannad och la sig på mina stövlar istället. De suger åt sig katthår värre än en magnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar