tisdag 19 oktober 2010

Vita lögner is the shit.



Vi kom hem från dagis för en liten stund sedan, och Alexander kom med mitt chokladpapper och sa med en bestämd röst "Mamma! VAD gör den här vid datorn!?".

Den första tanken som for genom huvudet var "Åh nej! Jag kan ju inte berätta för honom att jag klämde i mig den där igår när han sov bara för att ett nytt avsnitt av DH hade släppts".

Så istället kliade jag mig i huvudet och försökte se lite oförstående ut och svarade "Jadu lilla vän, jag vet faktiskt inte hur den har hamnat där, det var väl nåt gammalt skräp som låg under soffan eller nåt".

Och han var nöjd med det svaret. Precis som han var med svaret "för att mamma och pappa tyckte det var en bra idé" på frågan hur Oscar hamnade i min mage.

Vad brukar du ljuga om för dina barn?

1 kommentar:

  1. Haha, klart man får dra en liten vit lögn ibland. Tack för att du informerade om att ett nytt DH-avsnitt är uppe nu, ska spana in det till lunch:-)

    Hittade för övrigt hit ifrån Mirka(tiobarnmammas blogg). Tycker om att hitta nya bloggar att läsa.

    Hoppas att du har en bra dag:-)
    Kram/Johanna

    SvaraRadera