måndag 18 oktober 2010

Det kom rolig post...



... idag trodde jag, när det small till i brevinkastet och jag såg ett stort rött paket ligga där.



Istället var det en stor tjock bok som talar om för dig hur du blir en bra förälder och vilka tidpunkter ditt barn bör äta på. Och glöm för guds skull inte broccolin, för du vill väl inte ha skäll av Sankte Per när din tid är kommen?

Dålig förälder är man också om barnet kan knapra i sig bilbatterier eller febertermometrar eller salpetersyra. Har man varit så hemsk att man serverat sitt barn detta måste man åka till sjukhuset. På en gång.



Så förutom lite batterisyra har jag även bakat in en bågfil, man vet aldrig när man kan behöva ha en.

2 kommentarer:

  1. Hehe jag fick också det där paketet för några månader sen men jag har aldrig haft tid att kolla i boken.. Men är det GRÖNA PLÄTTAR jag ser på bilden? Det var typ den roligaste maträtt jag sett, den ska jag komma ihåg när Alva börjar matvägra om nåt år eller så :)

    SvaraRadera
  2. Ja dessa experter hit & dit. Man blir ju vansinnig:)

    SvaraRadera