måndag 11 oktober 2010

Irriterande.

När vi var till BVC med Alexander i torsdags fick jag en mindre "chock". Det är nämligen så att i januari nästa år flyttar MVC/BVC till andra lokaler. Långt åt skogen höll jag på att säga. Men tillräckligt långt för att det ska krångla till det rejält.

Har varit guld värt att ha det på VC, och att man oftast har kunnat planera in besöken till/från dagis till exempel. Men nu ska man antingen gå med barnen, vilket kommer ta sin tid, för det är ganska långt att gå för Alexander.

Ska man åka med bussen blir det nästan ett heldagsprojekt. Visst, när jag är hemma har man väl "tiden" till det, men om jag skulle jobba, nej då går det inte.

Tänkte på hur jag mådde när jag var gravid med Oscar. Foglossning och jävelskap. Någon nerv som låg i kläm att man såg helknasig ut när man gick. Det var med stor möda man gick den lilla promenaden på 5-10 min till VC/MVC. För att inte tala om när jag vart beodrad vila/sängläge.

Inte en chans att jag hade tagit mig ända ner till de nya lokalerna.

Men med tanke på hur allt ska datoriseras idag och skötas över internet så blir det kanske inte något problem i framtiden.

Vi har ju en våg och ett måttband, så vi kanske snart får väga/mäta ungarna själva, logga in på MinaVårdkontakter.se och uppdatera journalen själv?

Sedan så får man inte för allt i världen glömma att gå in på Facebook och "Gilla" Försäkringskassan om man vill ha barnbidraget.

1 kommentar: