tisdag 12 oktober 2010

Det kan vara bra att ha.

"Man vet aldrig när man behöver det". "Den som spar han har". Eller "spara inför sämre tider" kan också vara ett uttryck för detta.

Jag tog fram min vinterjacka igår kväll när jag skulle ut med Pricken. Jag gjorde ett och annat fynd i fickorna.



För man vet aldrig när man behöver ha tre femtio-öringar, två enkronor, ett gammalt batteri, tre små stenar, en kundvagns"peng", gammalt Mentos papper eller en ihoprullad bussbiljett.

Den som spar han har. Funderar på att eventuellt stoppa sparpengarna i jackfodret till våren. Då blir det en rolig överraskning till nästkommande vinter.

Vad hittar du i dina fickor om du gräver riktigt djupt?

2 kommentarer:

  1. Jag hittar alltid massor med konstiga saker i fickorna och ibland även i fodret om fickan gått sönder...

    SvaraRadera
  2. jag har en sten, en tändare och MASSOR med gammal snorpapper!

    SvaraRadera