onsdag 6 oktober 2010

Sådan där vardagslyx i skolan.

Igår när jag tog sällskap hem från dagis med den andra dagisfamiljen här på gatan berättade mamman en sådan rolig sak.

Hennes äldsta dotter har börjat i skolan nu, och var så stolt och glad att hon fick äta på restaurang varenda dag!

Hon har alltså inte förstått att det är en helt vanlig skolmatsal och vad allt det innebär ;) Utan det är finrestaurang hon går på.

Tänk vad besviken hon kommer bli när hon inser att denna finrestaurang har sämre mat än vad de har på våra fängelser.

Detta får mig inte helt osökt att tänka på hur det var när jag gick i skolan själv, och allt jädrans äckel som serverades där. Usch, jag ryser! Det var så vidrigt att vi åt oss mätta på knäckebröd. Och så undrar de varför barnen inte äter i skolan när de som serverades såg ut som spyor eller något oigenkänligt slem.

Önskar också att jag hade fina minnen av att äta på lyxrestaurang varenda dag i nio år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar