fredag 15 oktober 2010

Förfrusna tår och första snön.

Zara och barnen kom hit idag, och jag kom med det dumma förslaget att vi skulle packa ihop kidsen och dra till den där lekparken som finns vid Lugnet campingen.


Gänget poserar.

Sagt och gjort, men det var fasiken i mig inget najs väder. Eller jo, det var väl fint, men kallt som bara den.

Barnen hade en stor rolig lekpark att härja runt i, men istället så var det bara gnäll av typen "mamma, han sa så till mig buhu buhu!", eller så skulle de vara och babbla i munnen på oss.


Undrar varför duvorna inte törs äta bullen de fick... Kan det vara pga alla E-ämnen eller Alexander?

Vi hade bara köpt parkeringsbiljett i två timmar, så när tiden började ta slut så sa vi åt dem att vi snart skulle packa ihop oss. Jo men då började de leka och ha skitkul.


Ett försök till seriös gruppbild.

När vi var i lekparken så tyckte vi att himlen såg så konstig ut, och ännu mer mysko såg den ut när vi kom till bilen, som en blandning av rök och dimma.

Helt stelfrusna försökte vi packa in barnen i bilen, men vad händer då? Jo, snöhelvetet kommer och blåser kallt på oss. Barnen flyger ut ur bilen och tjoar att snart är julen här, och när de efter mycket om och men kom in i bilen igen var vi än mer frusna.

For hem till oss en sväng, gjorde lite mat och helt plötsligt var klockan 18:30. Då var Zara och barnen tvugna att börja röra sig hemåt, och Alexander hängde på för han ska sova där.


Denna gunga blev rolig när vi skulle hem, innan var den läskig.

Första gången han sover över där, han har inte velat det tidigare då han varit lite harig, men nu var han så i gasen att han skulle sova där, så jag hoppas det går smärtfritt. Det är första gången han sover hos en kompis. Men jag kan tänka mig att det största problemet blir att få dem vara tysta när de ska sova ;)

Lugnt och tyst är det här iallafall, Oscar sover och M är på affärn. Nästan så man somnar själv, därför ska jag göra lite kaffe nu och sedan ska vinnaren i tävlingen dras :)

1 kommentar:

  1. Haha, du beskrev sannerligen utflykten med rätt inlevelse och fakta, kändes som att jag stod där och morrade med förfrusna tår igen, kändes som igår! ;)

    SvaraRadera