tisdag 5 oktober 2010

Jag är glad att endast ett barn kan flyga.



Alexander och Oscar är inne i sovrummet. Jag blir inropad dit för att se på deras lek.

Oscar tittar på, medans Alexander har plöjt upp hela sängen och dess innehåll i huvudändan. Han har dragit upp en liten motorcykel, i storlek med en Bobbycar i sängen.

Han sätter sig på motorcykeln och säger stolt "vill du se våran lek ramla och slå sig?"

Innan jag hinner haspla ur mig ett "Eh, nej tack, jag vill inte ens veta hur den går till", har Alexander tagit sats och kastat sig bakåt i sängen på berget av täcken och kuddar.

Inte konstigt att ungen är full i blåmärken. Är faktiskt väldigt förundrad att han inte blivit gipsad ännu. Hoppas på att de inser att lägenheten inte är stor nog för två flygande superhjältar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar