söndag 10 oktober 2010

Fråga Mormor.

Händer egentligen inget alls. Jag väntar på att mitt kaffe ska bli klart. En sådan där typisk slö slapp söndag.

Vi borde skura ur vårt badrum. Det är ganska äckligt där inne nu. Funderar på om jag ska riva ut allt där inne och lura Alexander lite, det är ju inte var dag man får kladda skurmedel på väggarna ;)

Jag hittade en rolig annorlunda blogg här om dagen som heter Fråga Mormor. Hon som är Mormorn skriver om en massa gamla husmorstips, dvs hur man botar mensvärk med selleri, fryser småkakor och klistrar ihop krukor med stearin.

Nästa gång jag drabbas av mensvärk kommer jag troligen köra med Ipren. Jag kommer inte klistra ihop mina trasiga vaser heller, men det var lite rolig att läsa, och hur man pysslade och knåpade förr i tiden, inte samma slit och släng som det är idag.

Men hur jag än letade så hittade jag ingen huskurstrollform som städar äckliga badrum.

1 kommentar:

  1. Hej Jennie, kul att du hittade till min blogg. Visst, jag har ingen huskurstrollformel som städar ditt badrum men lite städtips http://fragamormor.blogg.se/2010/september/stadtips-till-toaletten-och-badrum.html

    Ett annat tips är att renovera ditt badrum och ber familjemedlemmarna att vara lite snällare mot dig som måste städa badrummet.

    Lycka till!

    Mvh
    Mormor

    PS: även din blogg är kul att läsa

    SvaraRadera