söndag 3 oktober 2010

Vill ha rolig post!

Idag är det tråkig söndag. Barnen ska badas, kläder ska förberedas inför dagisveckan. Dessutom är det pisskallt ute, och jag har verkligen ingen lust att gå ut. Vill bara sitta inne under en filt i fåtöljen och glo på tv, med en kopp kaffe och nybakada kanelbullar på ett fat tillsammans med ett par goa raggsockor på mina stelfrusna fötter.

Inte nog med att en ny vecka börjar imorgon, det är även brevbärarens nya arbetsvecka, vilket innebär att han/hon troligen kommer att besöka min dörr också inom snar framtid.

Tycker det är så tråkigt att de jämt har med sig sådan post som enbart innebär att någon vill ha mina pengar på ett eller annat sätt. Är det inte det där som kallas för räkningar, där jag ska betala för en tjänst de påstår att jag nyttjat, så är det denna förbaskade reklam.

Reklamen vill också ha mina pengar, och överallt skriker den "Kom och köp mig, jag är billigast!!". Nästa dag skriker reklamen "Nej nej, köp mig, jag är på REA!", för att inte tala om den reklamen som är adresserat till mig som förälder. Jag blir pådyvlad med reklam där man bara måste köpa diverse skit till sina bebisar, annars är man en urusel förälder.

Men jag tror faktiskt att Oscar kommer fortsätta vara en lycklig bebis trots att jag inte köper "språkkurs i italienska anpassad för bebisar" eller låter honom ta del av exklusiva blöjprovningar i Provance som beskostas av föräldrarna, eller en massa annat hittepå man bara måste köpa för att vara fullvärdig förälder.

Men hur tusan gör man för att få roliga paket?

Minns på min storhetstid på Tradera för flera år sedan, då trillde det in en massa roliga paket i tid och otid. Det var så illa att de paketen som var till mig men som tappat sin adresslapp kom fram till min dörr endå, så det kanske säger lite om mitt Tradera-shoppande...

Sedan kan man ju beställa en massa jox från Ellos, Jotex mfl. Fast jag vet inte vad jag ska med dessa saker till. Orka byta lampor och gardiner en gång i veckan.

För flera år sedan så var jag aktiv på ett forum där man hade något som hette RAK. För den som inte vet vad det är så betyder der random act of kindness. En person höll reda på alla deltagares adresser, sedan kunde man, om man ville, skicka något till valfri deltagare, och alla avsändare var anonyma.

Är medlem på Buzzador också, men är alldeles för dålig på att logga in, och när jag väl kommer ihåg att göra det, ja då är det iallafall kampanjer jag inte har intresse av.

Nu ska jag alldeles strax gå in på Alexanders rum och titta hur fint han har städat där. Jag rotade fram en chokladbit ur skafferiet, lurade honom att jag skulle ha en nät-tävling som gick ut på att den som först städar sitt rum vinner. Han ville också få delta och naturligvis vann han också. Men när han ändå var i gasen ville han röja ur sin bokhylla, hör för fullt hur han jobbar och sliter där inne, det prasslar och smäller.

Men till sist, någon som har ett bra tips på hur man får rolig post?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar