lördag 16 oktober 2010

Min magsten försvann precis...



... när jag kollade mailen.

Dagarna har gått i rasande fart och för några dagar sedan slog det mig att jag har bara begärt ut föräldradagar tills oktober någon gång.

Hade planerat att ringa FK i flera dagar men det kom alltid någon liten skrikig unge i vägen.

Helt plötsligt hade hela månaden gått nästan och jag började få lite panik, då jag fick för mig att jag bara begärt ut fp till första oktober = inga pengar denna månad.

Och med tanke på att jag får fp och M pluggar är vi inga rika knösusar just nu. Och med tanke på hur lång handläggningstid FK har hade det slutat med att vi skulle få stå och joddla på stan för att skrapa ihop till bredbandsräkningen.

Men det visade sig att bredbandet får vara kvar ett tag till, för jag hade begärt ut till den sista oktober sa de, så vi slipper joddla på stan. Denna månad iallafall.

För nu måste jag vara snabb att fylla i papiren, annars blir det att samla pantburkar också om inte tomten faktiskt finns på riktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar