onsdag 6 oktober 2010

A meh! Det är ju bara mos!

Stog och diskade för en stund sedan och försökte diska bort en envis fläck med pulvermos ifrån en tallrik. Det fick mig att tänka på den gången brorsan var och hälsade på mig för flera år sedan.

Vi hade iallafall ätit mat, och middagen bestog bland annat av pulvermos. Hur som haver så gjorde jag något, medans brorsan erbjöd sig att diska.

Han stog där med diskborsten i högsta hugg och man kunde se hur han nynnade för sig själv "jag diskar, jag diskar, jag diskar så bra!"

Kommer in i köket och tänkte börja plocka in det han diskat i skåpen och ser "Men Richard, du har ju fuskdiskat den här kastrullen, den är ju full med torkat mos!"

Han pustar lite och svarar "A meh! Det är ju bara lite mos?!"

Jag hörde något surr om att han eventuellt ska bjuda på halloween-middag. Någon som vill följa med? Det kan bli en riktig rysare det där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar