måndag 12 juli 2010

1 Juli




Ny månad idag och det känns som att halva sommaren är borta redan, och vad har man hunnit med att göra under den tiden som har gått liksom?

Gick och la mig vid halv fyra i natt, men hann bara slumra till ett par minuter innan jag blev väckt av Oscar, så jag kunde inte somna om utan gick upp igen för kaffepåfyllning.

Satt framför datorn och grejade lite tills klockan blev 7. Skulle försöka få Oscar att somna men jag somnade själv också, och fick världens panik när Alexander väckte mig vid lunch. Usch, hela dagen försvann ju. Men ja, jag hade ju varit vaken i ett dygn, så jag slocknade väl. Sov gott iallafall ;)

Gjorde inte mycket idag mer än att vi gick runt och svettades och klagade på värmen i lägenheten.

Sväris kom hem från semestern idag, och på vägen hem hade de tydligen fyndat på Ikea, för de hade varit så snälla och köpt en Hensvik spjälsäng åt Oscar, och jag har ju fortfarande inte hittat skruvarna till den andra.

Sängen var jättebra för det är en sådan man kan göra om till "vanlig" säng när de blir för stora för att sova i spjälsäng. Jag undrar jag vad den kostade, för hon sa att det var ett sådant fynd att de inte kunde låta bli. Dessutom så när de åkte härifrån fick vi veta att det skulle lämnas en säng hos nästa barnbarn ;)

Så jag stack iväg till apoteket och hämtade ut Alexanders salvor och när jag kom hem igen började vi montera ihop Oscars säng och fixade ihop den. Han fick prova den senare på kvällen och oj oj så glad man kan se ut. Fast jag fattar inte varför han ser så himla tjock ut på alla bilder jag tar på honom? Visst är han sådär bebisrund, men jag tycker hela han ser dubbelt så stor ut på kort.

Nu har det börjat välla över med en massa skit som ska ner i förrådet igen i lägenheten. Ser ut som jag vet inte vad. Men inget mer får ju plats där nere. Så vi lovade oss själva en sak, men om vi verkligen kommer att hålla det vet jag inte ;)

Men vi sa åt oss själva att vi skulle börja göra den där riktiga utrensningen av förrådet i helgen och fråga svärmor om hon kan vara barnvakt. Men vi får väl se hur det blir med det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar