måndag 12 juli 2010

10 juni




Blev upp tidigt i morse för vi skulle till BVC. Skit trött och mör som smör i hela kroppen så det gick inte direkt fort i morse. Blev till och med nån minut sen till BVC/läkarbesöket.

Allt var iallafall bara bra och nu väger tjockisen 5140 gr. Märks att han äter som en häst, för nu är han knubbig som en Michelingubbe ;)

Gick hem och bytte unge och gick iväg och handlade lite fika tills mormor skulle komma idag. Alexander körde rally som vanligt på sparkcykeln, och fan vad grym han är på att åka på den alltså!

Hem igen och trodde jag skulle hinna städa lite och hoppa in i duschen, men det gjorde jag inte då mormor kom tidigare än vad hon gjorde. När hon var här så såg jag att parkeringsvakten var och kollade på hennes bil och gick till sin egen bil för att skriva en ny böteslapp till henne, så jag skickade ut henne till bilen.

Såg att de stog där och dividerade så jag gick ut för att se vad som hände. Vad får jag veta då? Jodå, parkeringsbiljetten som Kopparstaden har delat ut, som ska gälla för hela 2010, ja den är ogiltig som parkeringstillstånd! De har tydligen tryckt upp nya biljetter som bara räcker för ett besök i taget (som jag som hyresgäst får betala om jag vill ta emot besök) och inte ett endaste litet knyst har de sagt om detta.

Inget brev hem. Inte ett meddelande på hyresavin. Ingen lapp i trapphuset. Nada zip zero. Så jävla dålig stil av dem att de inte gjort en uppmärksam på detta när man faktiskt får böter. Nu var iallafall parkeringsvakten schysst och makulerade denna böteslapp, men man blir bra förbannad då det tydligen var länge sedan detta infördes. Tur man kan parkera på andra sidan vägen. Gratis.

Fick förresten veta hur de där tjejerna lyckades rymma ifrån dagis också. Tydligen så hade en av dem varit så clever och räknat ut när de skulle rymma, för hon hade kommit på på vilken tidpunkt personalen hade minst koll på barnen och drog då. Det värsta är ju att de inte märkt att de var borta förräns en person som kände igen ungarna ringde till dagis och berättade att de var upphittade.

Så med tanke på hur otroligt naiv min egen son är, och att det existerar troligen fula gubbar även i denna stad, känns det inte helt hundra när man vet att det finns tillfällen på dagen de uppenbarligen inte har 100% koll. Jag hoppas verkligen att det är bättre nu, för det var tydligen ingen tillfällighet just den dagen tjejerna rymde. Den som stog för planerandet hade varit så smart och förutseende att hon rekat personalen under en längre tid och såg ett mönster vid samma tid varenda dag.

Men vi har "föräldrakvart" på måndag eller vad det heter nu för tiden, antagligen heter det något finare och mer pedagogiskt, men what the heck, det går ut på samma sak endå. Få höra om ungen är en schysst kompis eller om han brukar puckla på sina dagiskamrater. Än så länge så har man sluppit skämmas iallafall ;) Tänkte fråga om detta med rymningen och om det finns möjligheter för att detta upprepas. Sedan gillar jag inte staketet på baksidan, det är så långt att jag kan kliva över det, och jag är inte lång.

Men det är ju tur att han uppför sig på dagis iallafall, för det är inte alltid han har vett att göra det här hemma :S Han brukar gå runt och kasta upp saker i luften, allt ifrån stenar, kottar, pinnar osv. Jag har sagt till honom säkert 700 gånger att SLUTA med det, för snart har det hänt en olycka.

På kvällen så skulle jag handla lite åt djuren och han fick följa med till affären. Vi hade det jättemysigt och han hjälpte till och handlade och var jätteduktig, inget tjat och bråk mm. Så när vi stog i kassan frågade jag om han ville ha en Daim för att han varit så snäll. Självklart blev det inte ett nej ;)

Så jag packade ihop grejorna medans han knölade i sig daimen och vi började gå hemåt. Ute på parkeringen hittar han en sten. Stenen var stor. Stenen kastar han upp i luften och då kommer en tant. Stenen flyger över tanten och landar precis framför hennes tår. Så stenen var bara 2 centimeter ifrån att pricka hennes huvud.

Så det blev ju bara att ta denna diskussion igen om vad som höll på att hända osv. Tyvärr han tanten iväg så jag hann aldrig be om ursäkt. Så skulle hon trilla in här mot förmodan någon gång ber jag så hemskt mycket om ursäkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar