måndag 12 juli 2010

2 Juni




Ja nu har det inte blivit skrivet något på ett par dagar, varit full rulle hela dagarna.

Igår hade vi avslutning på dagis, grillfest på eftermiddagen. Men det var så jäkla kallt efter en stund så vi gick hem. Tog en omväg hem dock, så Alexander fick åka på sin älskade sparkcykel.

Betalade Oscars nya vagn igår, såg att den var i Malmö idag, så jag hoppas att jag har den imorgon. Så igår åkte nuvarande vagn ut på Blocket och började sin resa igenom tvättmaskinen så vi snabbt kan ta avsked när nån hör av sig.

Idag gick jag upp vid 7:30 och försåg kidsen med frukost. Men jag var så sjukt trött att jag tänkte att jag ska bara gå och vila en halvtimme. Vaknade otroligt nog när klockan var 11 och kände lite småpanik.

Kaffehuvudvärken gjorde sig påmind om denna sovmorgon, så det var bara att gå upp och tillfedställa denna abstinens.

En hunpromenad och en disk senare gick vi ut till lekparken för vår lekdejt med tjejerna längre ner på gatan. Men de blev lite sena så vi gick hem till dem under tiden och kikade på lite katter och tog en kopp kaffe. Sen tog vi oss ut i lekparken ett par minuter innan vi gick in till oss en sväng.

Bad nämligen mamma Karin kika på Danillo då jag inte riktigt vågat ta med honom på utställning. Inte för att det är fel på honom så, men jag känner mig osäker på hur typad han är, och jag vill inte komma på show och få frågan vad jag gör där med min "fula" katt ;) Men honhar ju haft rasen länge och vet mer än mig, så nu törs jag nog göra entré med honom också :)

Eftersom det var så fint härligt väder ute idag försökte vi faktiskt få ut ungarna som det var planerat att göra idag. Sitta inne hinner vi nog med att göra i sommar endå. Så vi tog en promenad i skogen här utanför innan vi avslutade denna dag efter ca 3 timmar tillsammans. Det var så lugnt och tyst i skogen, det enda man hör är fågelkvitter trots att bilarna inte alls är långt borta. Synd bara att denna hemska sommarplåga, dvs myggen såg oss som deras buffé :/

Testade att låta katterna vara tillsammans med oss igen som vanligt nu ikväll. Hoppas att det fungerar med Oscar nu, men vi får väl se hur natten blir.

Efter att ytterligare en kväll krånglat med Alexander och sängläggningen somnade han tillslut, om är för sent.

Sedan vart det lite sen kvällsmiddag, och efter det gjorde jag ett tredje försök att titta klart på Brokeback Mountain tillsammans med min älskling från Schweiz. Det var så länge sedan vi dejtade så jag passade på att njuta ordentligt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar