måndag 12 juli 2010

22 Juni




De senaste dagarna har varit något av en koma. Har bara varit allmänt trött och orkeslös. Igår åkte Alexander till sväris igen och sov kvar över natten. Gjorde typ ingenting igår, mer än att plöja igenom tredje säsongen av Sporanos.

I natt när Oscar höll låda började jag på fjärde säsongen av Sopranos med honom på magen. Tror han till och med diggar intromusiken till programmet, för varenda gång han hör "You woke up this morning, got yourself a gun..." så flinar han med hela ansiktet ;)

Men när Oscar väl somnade vid kl 2 (kors i taket!) tänkte jag också passa på att sova en stund. Och jodå, ungen sov fortfarande efter att jag stoppat honom i sängen och gick "kvällsrond" här hemma.

Kröp ner i sängen och det var sådär riktigt extra skönt att få krypa ner där och sova för att jag var så trött. Hinner inte mer än blunda förräns M sätter igång och snarkar. Och han snarkar och snarkar och... Höll på att bli galen, och hur mycket jag än knuffade och slog till honom fattade han inte vinken att han skulle hålla k*ft, så jag gav upp och gick ut på soffan och sov en stund :s

Idag vid lunch kom Alexander hem igen, och han hann väl vara hemma i fem minuter innan bråket startade. Han har väl återigen plockat av folket pengar, och nu skulle han gå till Slussen pronto och köpa glass. Och när jag inte kunde uppfylla hans önskan omedelbart blev det en massa bråk.

Var väl ganska lugnt på dagen, fick ett infall att pyssla med sådant där man aldrig hinner med. Blev lite ommöblering i vardagsrummet, fast det var ju tvunget om fåtöljerna ska få plats. Lite gardinbyten och plantera om min stora Monstera hann jag också med. Snacka om att Monsteran är en tålig växt. Köpte den när jag var gravid med Alexander tror jag, eller året innan. Den är iallafall 6-7 år gammal.

Trots att jag jobbat i blomaffär är det en skam att säga att en växt överlever max 6 månader här, för jag glömmer alltid bort att vattna dem. Vet inte varför, men de har en förmåga att försvinna bakom gardinerna. Och det som inte syns finns ju inte, eller hur var det? Men det är väl kattskrällena som petar dit dem när de ska jäsa på fönsterbrädan. Eller så åker de helt sonika ner i golvet med ett kras.

Men åter till Monsteran. Köpte den som en sketen liten krukväxt. Jag tror till och med den var på rea för att den var så ful. Men nu har den växt till sig så den är ca 1,50 m hög. Inte speciellt buskig/fyllig som jag önskade att den var, men den lever iallafall fortfarande.

Men misshandlad har den blivit som bara den. Den har fått bo i en på tok för liten kruka. Faktum är att jag tror inte jag har planterat om den sedan jag satte den i krukan för 6-7 år sedan, så ja, den har haft det trångt. Är grymt imponerad att den inte har dött av törst, för jag har väl kanske vattnat den en gång i månaden. Katterna har varit och grävt sönder rötterna på den osv osv. Får lov att skärpa mig och ta hand om den nu ;)

Oscar blir 8 v gammal imorgon och han växer i en rasande fart. Nu börjar han komma i str 62, och en hel del kläder kommer rensas ur hans garderob *kaaaaatjiiing* och det blev ett stort hål i plånboken.

Var iväg och hämtade fåtöljerna på eftermiddagen och de var över förväntan. Visst syns det att det inte är årets modell direkt, men de var hela och fräscha, men framförallt små. Så smidiga och behändiga utan att ta sån stor plats som den andra gjorde. Dessutom så var de nästintill gratis, det bor barn här, man kan liksom inte vara kinkig.

Och nya möbler tänker jag inte köpa förräns de små barnen är stora barn. Vet inte hur många gånger jag har hört "Maaaaammaaaa! Jag har tappat ut mjölken/mackan/youghurt-tallriken/nåt annat kletigt i soffan!". Och det är fan inte kul att skrapa bort intorkad marmelad ifrån soffan. Finns en jäkligt bra anledning att det numer ligger en fleecefilt över sittdynorna i soffan :/

Ringde hem när vi lämnade fåtölj-säljaren för att säga att vi var på väg hem, och att det behövdes bärhjälp vid dörren. Totalkaos hemma, då "någon" pissat ner hela sin pappa ;) Sedan hade "någons" pappa varit en jävla klant och inte skruvat ihop nappflaskan ordentligt, så "någons" pappa blev full i ersättning. Meeeeeeen självklart var det ju flaskan det var fel på. Mmmmmm. Jo men visst, så att eee....

Gick upp till Ica senare på kvällen, då vi var totalt utan frukost inför morgondagen. Men när jag kommer hem så ligger alla tre och sover. Så jag slog på stort med Cola, tunnbröd och en dubbeldaim tillsammans med resten av säsong 4 ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar