måndag 12 juli 2010

6 Juli




För att vara lite fyndig så kan jag säga att denna dag började riktigt pissigt och resten av den var skit.

Det första jag ser när jag kliver upp och slår på datorn var ett fint litet meddelande från M skrivet i Notepad. Jag hade ju hoppats på att det stått något i stil med att jag skulle få nygräddde pannkakor till frukost på sängen eller något. Istället står det: "Kerstin har pissat i baysittern". Thank you very much! >_<

Så det bidde inget morgonkaffe där inte utan det blev in och sanera sitter istället :/

Höll på att plocka ihop lite här innan vi skulle sticka iväg på lite ärenden, och då kommer ovan nämnda kräk och skiter på dörrmattan. Hon fick då telefonnumret till Blocket! >_<

Drog iväg men barnen på våra ärenden så M fick vila öronen lite, och attans vad Oscar svettades. Och han hade ju bara en tunn overall/bodysuit på sig, men ändå.

Hem igen för att snart ta den tjocka tunga katten till veterinären. Alexander har varit så bekymrad över detta besök. Vi har pratat om detta här hemma de senaste dagarna att Ragge måste åka till doktorn och ta bort sin knöl.

Har frågade vad de skulle göra, och jag förklarade att de kommer skära lite där (visade på knölen) och sedan sy ihop honom igen så blir han jätteglad. Då blev han helt grinfärdig att doktorn skulle skära sönder hans katt och tänk om det skulle göra ont?

Så jag fick förklara för honom att Ragge kommer få en spruta så han sover och kommer inte känna något alls. Det var väl på gränsen att han gick med på detta då, men det var inte utan mutter ;)

Ragge brukar alltid skita ner sig i buren när han ska till veterinären, men denna gång tyckte jag det var så bra att han fastat, då skulle detta säkert inte hända.

Men när jag ställer buren på bänken vid hållplatsen känner jag denna ljuvliga skitstank. Skulle aldrig sätta mig på bussen med skit i buren, det kan jag lova, för jag hade garanterat blivit utkastad. Som jag beklagat mig tidigare så luktar hans skit värre än värst.

Iallafall så hade jag tur att det var några minuter kvar innan bussen skulle komma, och jag letade febrilt efter påsar eller servetter och dyl. i väskan.

Men allt jag hittade var gamla kvitton, så dessa fick duga bra att skopa ut hans skit med. Inte heller fanns det någon soptunna där, så jag hade inte mycket att välja på än att kasta dessa bajskvitton på backen.

Blev lite tidig till veterinären så jag blev bjuden på kaffe tillsammans med veterinären och sköterskan. Sedan sederades han och jag vart utkastad. När jag kom tillbaka fick jag mina misstankar bekräftade, det var en tumör han hade, om än en godartad.

Jag gillar verkligen potatis och potatisgratäng är verkligen något jag kan äta tills jag spyr. Men jag är extremt kräsmagad i vissa lägen, och äckliga saker som jag kopplar ihop med mat gör att jag inte kan äta detta mer.

Men nu kommer potatis att hamna i samma kategori som korv, som jag säkert inte har ätit på 15 år efter att ha läst vad den innehöll. Jag fick ju se tumören efteråt, och de hade delat på den för att se hur den såg ut inuti.

Tumören såg ut som en rå potatis delad på mitten, om än lite ljusare. Men nu när jag tänker på potatisgratäng så får jag nästan kväljningar för detta är numer en tumörgratäng *kräks*

Annars hade allt gått bra. Fast han ser ut lite som något från en skräckfilm. De blev tvugna att öppna ganska mycket, så han har en långt sår med kanske en 12-15 stygn, så han ser inte klok ut.

Ska bli roligt att ta alla dessa stygn själv sedan :s Denna veterinär syr med "ståltråd". Han "beklagade" sig att alla dessa "nya moderna" veterinärer syr med sådan tråd som försvinner av sig själv, men det var minsann bara skit som inte håller ordentligt. Så istället kommer man hem med en katt som ser ut att vara inrullad i taggtråd ;)

Väl hemma bestämde han sig att han skulle ut ur buren och knata runt i lägenheten. Det var två stycken här som höll på att dö av skratt och skrattade så de nästan kissade på sig när han vinglade runt som dessa herrar (och en del damer) utanför Systembolaget gör ;)

Såg senare på kvällen att ovan nämda kiss-fia hade pissat ner hela locket till transportburen också. Hon börjar odla sina sista potatisar, det vill jag lova :(

Är så less på felkisserier så det står härliga till. Det ska vara roligt att ha djur, men det är inte det minsta roligt att gå runt och vara förbannad och nojjig och följa kattens minsta lilla steg för att se vad den gör. Att leva som i en bunker med stängda dörrar överallt för att denne nekas tillträde där pga kisserier.

Jag tror inte detta kommer att upphöra då jag tror hon gör så här pga sitt missnöje emot Per. Så en omplacering eller liknande börjar faktiskt ligga nära till hands.

När Alexander gick och la sig för kvällen hoppade Ragge upp i hans säng och ville sova där med honom. Och Alexander var så snäll och omtänksam att han la sin långa "råtta-kudde" mellan sig och Ragge, så han inte skulle rulla på Ragge och försöra hans sår <3

Avslutar dagens inlägg med att visa pojkarnas fuldans ;)

Först ut är Alexander som en apa: http://fuldans.se/?v=damrjzrhmn

Oscar blev en kostymnisse: http://fuldans.se/?v=wmpuknvqhh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar