måndag 12 juli 2010

29 Juni




Har sovit med Oscar i sängen i natt, men jag tycker inte man sover något bra alls, för man ligger på helspänn för att inte göra illa honom. Men han såg jäkligt nöjd ut iallafall ;)

Pysslade och plockade på förmiddagen i värmen. Har fyra Ikea-bagar med tvätt som ska sorteras. Tänkte att jag skulle börja med det men gav upp innan jag ens hade börjat. Det är så tråkigt så jag skjuter på det nån dag till ;) Men sedan såg jag på kvällen att Alexander hade slut på t-shirtar i garderoben så jag plockade in hans kläder endå.

Eftersom jag hatar att plocka tvätt har tvätten oftast legat i Ikea-påsarna så har man plockat ur dem direkt. Men det är ganska irriterande att rota igenom dem varenda gång för man hittar ju inget.

Så jag tycker själv att jag har hittat på världens smartaste system. När jag plockar ner tvätten sorterar jag upp den mellan fem Ikea-bagar. En bag för oss var och en femte för handdukar, gardiner mm. För på så sätt blir det betydligt enklare att hitta det man letar efter när man är för lat för att plocka in det i garderoben ;)

På eftermiddagen gick jag och Alexander till dagis på det där utvecklingssamtalet. Måste skryta lite då vi uppenbarligen har lyckats med något här i livet iallafall ;)

Men hans dagisfröken Susanne sa att han är snäll och postitiv, att man blir glad av att träffa honom för att han alltid är så glad. Han är en snäll kompis och väldigt hjälpsam emot sina dagiskamrater. Sköter sig exemplariskt med andra ord ;)

Blev dock lite smått förbannad över en grej. Staketet på baksidan är ju väldigt lågt vilket jag tror jag har sagt. Tog upp detta idag gällande staketet och rymningarna. Frågade om det var tänkt att det skulle göras något åt det. Fick veta att personalen har sagt till om detta flertalet gånger men de som bestämmer, vilka nu det är på kommunen, har nekat, för det kostar för mycket.

Kanske skulle det bita mer om vi föräldrar protesterade fick jag veta. Men annars så kommer de troligen inte att läggas en enda krona på ett rymningssäkert staket förräns ett barn har blivit skadat eller i värsta fall dött. Men vad hjälper det då? Skadan är ju redan skedd.

Så är inte ett barns liv mer värt än ett sketet jävla staket?! De vet ju också om att det skett rymningar just pga detta låga staket som gjort det möjligt för ungarna att sticka. Men ändå vill de inte ta sitt ansvar och se till att ungarna är bakom lås och bom under tiden de vistas på dagis. Men i denna skitkommun förvånas jag inte över något alls längre. Allt som har med barnomsorg och skola ska det dras in på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar