måndag 12 juli 2010

30 Juni




Saker och ting går inte riktigt min väg idag.

Igår när jag och Alexander gick hem ifrån dagis så mötte vi en bekant och hennes dotter sittandes i gräset ätandes på en varsin glass.

Så jag lovade honom att vi idag, efter läkarbesöket skulle göra detsamma. Han lurade ju av sväris mfl lite pengar för ett tag sedan som han ville köpa glass för, så var så god. Hade sett fram emot att få ha lite "picnic" för oss själva en stund i solen.

Men så blev det inte. Det regnade som bara den :/ Så Alexander fick gå ifrån Willy´s ätandes sin glass på vägen medans jag gick bredvid och höll paraplyet över honom och blev dyngsur själv.

På vägen hem klagade han över att det gjorde så ont i fötterna, att hans gummistövlar skavde. Inte konstigt, för när jag kom hem kollade jag vad det var för storlek på stövlarna, tyckte jag nyss köpte dem. Eller om han fick dem av nån? Strunt samma. Stövlarna var i storlek 26. Alexander har storlek 29 på fötterna nu. Drog hem första priset för "bästa mamman" idag igen. Alltså måste nya stövlar inhandlas inom det närmaste.

Kommer hem och upptäcker att cigarettpaketet jag köpte inte alls följde med hem. Slog mig att jag la nog aldrig ner det i påsen så det låg kvar på bandet. Gick tillbaka till Willy´s men de hade inte skrivit upp i sin "glömda varor" - pärm att det vart kvarglömt, och killen som satt i kassan var borta och gick inte att hitta på. Så antingen snodde någon cigaretterna eller så glömde han att skriva upp dem i pärmen.

Väl hemma igen kände jag ett stort behov av kaffe så jag slängde på en kanna. Ja då läcker det ifrån kannan på nåt vis så det var kaffe över hela diskbänken och plattan på bryggaren. Trodde först att kannan hade spruckit men det verkar inte vara så heller, så jag vet inte vad som felades med den. Får se om den överlever detta kaffebad. Om inte annat så var den billig iallafall.

Satte ett skrivförbud igår inne på katter.ifokus. Det var minsann inte populärt även om denne medlem tyckte sajten var ett jäkla skitställe.

Så istället för att argumentera för sin sak blev jag kallad för nazist och diktator. Denne medlem är faktiskt inte den första som kör med nazi/diktator anklagelserna vid missnöje. Faktiskt är det ganska vanligt bland de som blir avstängda. Jag vet inte vad det beror på, men är detta något man drar till med när argumenten tar slut?

Att jämställa sketen forum-moderering med förintelsen eller alla de människor som lever under förtryck idag tycker jag är kränkande. There is plenty fish in the sea, och blir man avstängd från ett forum finns det säkert tusentals andra man kanske trivs bättre på. Men att jämför en sådan bagatell med folkmord, ja då ska man kanske tänka sig för både en och två gånger innan gökboet glappar nästa gång.

Resten av kvällen ägnade jag åt artikelskrivande och forummoderering, Alexander vägrade somna så jag tror klockan blev fram emot 23 innan han knoppade in, så nåt var man ju tvungen att fördriva tiden med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar