måndag 12 juli 2010

14 Juni




Efter en relativt sömnlös natt som vanligt kom jag upp ganska sent. Gick upp för att göra mig klar till det där mötet på dagis. M gick och vilade en stund då han inte mådde bra, men mådde inget bättre heller när det började dra ihop sig för att gå, så vi ställde in idag.

Gick här och väntade på bättre tider, försökte ringa både BVC och VC men det var då förgäves. Vill ha en remiss åt Alexander för jag misstänker att han hör ganska kasst endå. Sist vi var på hörselkontroll fick vi ju ingen tid, utan vi fick vänta på VC i en två timmar eller nåt innan det blev hans tur, och han var ju så uttråkad att resultatet blev bara blaj.

Pulade på här hemma och sedan så slog det mig, ikväll blir det säsongsstart på True Blood som började visas igår i USA, vilket betyder att det släpps på "min" sida idag. Jippi. Då kommer den där pappan väl till pass, för då vill jag ha 45 minuters tystnad ;)

Jag tror att Alexander skulle behöva skickas ut på läger i Bjurs eller något, och lära sig ordentligt dalmål. Han har börjat uttala en del ord på snobbig stockholmska á la snobbig Östermalmskärring, så det ser ju inte bra ut det här inte....

Dessutom hade vi ett bråk idag han och jag för att han ville ha min skinnhandväska. För jag använder den inte just nu, men för den sakens skull vill inte jag ha den varken sönderklippt eller dränkt i vattenfärg, så svaret var nej. Men det tjatades på för fulla muggar, sedan stampade han iväg som en äkta dramaqueen och utbrister " Men ååååååååå!!" *Smäller igen dörren hårt* ;)

Sedan så kom han och gnällde över att allt var så tråkigt. Men det är väl då kreativiteten titar fram antar jag, för han satte på sig sina vinterkläder, hämtade sina kuddar och täcken och byggde ett berg i soffan. Vips så var han en bergsklättrare ;)

Senare på kvällen gick M och Alexander ut i lekparken, själv började jag kolla på TB med min chokladkaka. Den är väldigt viktig den där. Den är liksom halva nöjet med att se på serier ;) Likadant till Desperate housewives, där är en schweizernöt och en kopp kaffe obligatorisk, annars kan jag inte se på det. Det går liksom bara inte ;)

Har tyckt det fortfarande luktar kattpiss lite här och var i lägenheten.Har liksom inte hittat källan riktigt, utan det har mer kommit som en pust när man gått mellan rum till rum.

Inte heller har det luktat kiss när man kommit in utifrån, så jag har börjat fundera på om det bara är jag som inbillar mig att det är kissat nånstans? Dessutom, det mesta är eller har blivit dränkt i ättika i hopp om fortsatt överlevnad. Och ättikan har ju en speciell stank den också, och har faktiskt en tendens till kattpisslukt. Är det jag som förväxlar kanske?

Tycker att jag har känt en svag kisslukt när jag suttit vid datorn, och vad hittade jag inte idag? Jodå, fick för mig att jag skulle byta mattor i hallen, och vem hade inte pinkat på dörrmattan? Fattar inte hur jag har kunnat missat det, men men. Nu är den borta iallafall.

När de små sov blev det pizza ikväll igen. De rara kattkr... katterna satt utanför köksdörren och vrålade, för de skulle minsann också ha av pizzafyllningen tyckte de, så de var inte speciellt happy när de blev utslängda därifrån.

Efter maten blev det att släpa runt betongsuggan ett varv runt kvarteret, sedan en kopp kaffe och nu är det snart sovatajm. Ska kolla busstider tills imorgon bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar