måndag 12 juli 2010

28 Juni




Helt underbart, men i natt har Oscar sovit i princip hela natten förutom de gångerna han har vaknat för att äta. Hoppas verkligen detta är något som håller i sig nu ;)

Var till BVC idag, och lilla tjockisen väger 5900 gr nu. Och växt fyra centimeter sedan sist vi var där. Känns att han har blivit både tyngre och längre, men han äter ju som en häst också ;)

Passade på att boka en läkartid åt Alexander denna vecka när jag ändå var på BVC. Hans eksem har blivit jättefula och detta måste det nog till lite extra dunder på för att de ska försvinna. Jag ville ha en remiss upp till hudmott. så vi får rätt hjälp på en gång.

Var till VC en gång förut gällande detta, fick en salva och instruktioner. Blev skickad till barn på lasarettet vid ett senare tillfälle och fick då veta att VC gett fel instruktioner och det skulle göras på ett annat sätt. Inte för att det blev speciellt bättre då heller. Så nu hoppas jag att den där braiga läkaren kan hjälpa oss. Han är en av dessa som lyssnar på vad man säger och inte kör löpande-band-principen man ofta ser på VC.

Var ut med Alexander i lekparken på eftermiddagen medans M fixade middagen. Försökte fota honom men jag tyckte bilderna blev så konstiga. Hmm, inte så konstigt endå, med tanke på att linsen var full med små fingeravtryck märkte jag sedan.

Synd att en digitalkamera är så pass "dyr" endå. Hade gärna sett att Alexander hade en egen han kunde fota runt med. Min kamera köpte jag för omkring tusenlappen, vilket jag antar är bland det billigaste man kan komma. Och jag känner att en digitalkamera för en tusenlapp är i det grövsta laget för en femåring. Något Rusta-crap för 99 riksdaler är väl mer lämpligt kan jag tycka ;)

Innan vi gick in igen ville han gå ner till grillplatsen vid bäcken och palta med vattnet lite. Gick väl med på det då vattennivån är så pass låg att han inte trillar under ytan om han plurrar.

Men så kom vi överens om att han sulle få göra något han har velat göra lääääänge. Nämligen att ta sig en promenix i bäcken. Det lyste av lycka i hela ansiktet när han gick där. Shortsen blev lite blöta längst ner i kanterna, men så såg han något spännande på botten och böjde sig ner för att se vad det var.

Plums så doppade han hela rumpan i vattnet också, så på vägen in höll han på att tappa shortsen för de blev så tunga av allt vatten ;)

Per verkar må bättre idag. Han klämde i sig nästan en halv nästan-dö-burk på kvällen, vilket är det första han äter på ett par dagar. Men jag tycker det är så svårt att avgöra hur de mår, allihop för den delen, då de blir helt däckade av värmen.

Skitvarmt är det i lägenheten trots att det mesta är öppet och det är svalare ute nu. Och sommaren har inte ens börjat ännu. Oscar är skitknölig och jag tror det också beror på värmen. Solen ligger ju på på våra fönster hela dagarna, så under sommaren blir det olidligt hett inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar