måndag 12 juli 2010

4 Juli




Var jätteäckligt varmt när jag klev upp, trodde det skulle bli bättre av att öppna fönstren men frågan var väl om det inte blev värre.

Det var så kvavt och varmt ute och luften stog bara still. Öppnade alla fönster i hopp om att få lite KD men det gick inte. Vi funderade på att köpa en AC förra sommaren, men jag vet inte varför vi inte gjorde det? Men vi skulle ha behövt ha en nu iallafall.

Var ner med de sista sakerna i förrådet på förmiddagen och nu börjar det bli lite ordning på torpet. Frågan är väl hur länge det varar? Kommer nog säkert hitta något mer som behöver rensas ut ;)

Oscar har haft det jättejobbigt, svettats som en gris och varit jättegnällig både igår och idag. Men han sov bra skönt nere i källaren igår. Strax efter lunch trillade Alexander in igen, och han och sväris hade varit och badat även idag på förmiddagen. Hade lugnt kunnat kasta mig i en "iskall" sjö idag. Annars badar jag inte förräns vattnet är 30 grader varmt helst ;)

Alexander sa en sådan rolig grej idag, och jag tror han har lyssnat lite på sin far när han försöker skylla ifrån sig någon trölig vardagsyssla. Iallafall så kom han och sa att jag skulle smörja hans ben, och när det var klart så satte jag på honom långkalsongerna. Grejen var bara den att hans fötter fastnade inne i dem, precis vi mudden i slutet av benet.

Han gnällde och gnällde att jag skulle hjälpa honom och han stog och slet i långkalsongerna. Sa åt honom att han skulle sätta sig på golvet och pilla ut fötterna med hjälp av händerna istället för att slita och gnälla. Händerna kan faktiskt vara bra till mycket, man kan försöka själv istället för att gapa på sin mamma liksom ;) Han svara mig då "Det är faktiskt inte mig grej!" ;)

Vi har väl vart relativt däckade av värmen idag, ingen har orkat göra något. Men på kvällen gick jag och Alexander ut på en cykeltur. Det blev en ganska lång tur, men när vi var halvvägs på vår tur började han gnälla om att han skulle hem och sova. Och jag fick gå dubbelvikt nästan hela vägen hem för att styra hans cykel :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar