måndag 12 juli 2010

6 Juni




Jahapp, då vart man ett år äldre idag då. Bara ett år kvar tills den stora festen går av stapeln, sedan är jag forever tväntifajv ;)

Alexander kom hem på förmiddagen och jag hade tänkt att vi skulle gå på picnic idag. Men efter en stund hemma sa han att han var trött och ville vila, vilket resulterade i att han somnade istället.

Så jag och M satt här och pillade oss i naveln med en kopp kaffe och väntade på bättre tider, och då börjar det regna och åska, så den där picnicen kunde man ju ta och avskriva ganska så omgående.

Alexander sov bra länge, så jag satte mig och pysslade lite med "min" sajt katter.ifokus. En massa administrativa saker som jag borde ha gjort för länge sedan men aldrig funnit någon tid till. Men nu börjar det likna något ;)

Sedan när han vaknade var den trötta ängeln han var innan han gick och la sig som bortblåst och upp kom en sur liten djävul. Han lade en beställning på mat, vilket blev makaroner och korv. Vad tog det, 10 minuter kanske att sno ihop, och han var jättearg för det tog ju SÅ lång tid.

Sedan, så hade hans superhemskaelakaskitpappa gett honom en vanlig matsked att äta med, för superhemskaelakaskitpappa fattade inte att han skulle ha en plastsked (!!!!) och han talade minsann om för mig, samtidigt som han grinade och skrek att "den här jävla skeden går inte att äta med för jag tappar bara maten". Stackars STACKARS lilla barn som fick en sådan dum pappa :P

Följde min vanliga ritual och traskade upp till Ica på kvällen, jag ville nämligen ha lite tortellini till kvällsmat, det var så länge sedan jag åt det. M hade beställt nån ölkorv eller vad det är, och jag hoppas att den var extra god idag, eftersom jag snattade den och allt gratis är ju gott ;)

Ja jag stal den ju inte medvetet, men sakerna jag handlade la jag i korgen under vagnen och korven låg så dumt till att jag inte såg den, så den kom aldrig upp på bandet. Får väl se det som en födelsedagspresent från Ica för att man är stammis med kundkort och allt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar