måndag 12 juli 2010

30 Maj




Var ner till stan idag för att se om H&M fått in de där skorna jag letade efter, de lovade ju att de skulle komma in nu i veckan. Men där fick jag stå med skägget i brevlådan för de kommer inte att komma in alls.

Eftersom jag ändå hade ett tillgodokvitto på hundra spänn, och det inte räcker speciellt långt, blev det istället en ögonskugga, ett par armband och en ny hårklämma eftersom Alexander lekt sönder den braiga jag hade.

Så nu är jag kvitt med denna affär, så får jag väl besöka den om flera år igen när man inte behöver släpa på barnvagn. Eller så går man dit och parkerar vagnen på sämsta möjliga ställe och blockerar vägen för folk i ren protest och står lääääääänge och tittar på varorna ;)

Hem och pysslade lite med det vanliga vardagspysslet. Alexander höll på att tjata öronen av oss så Thank God for selektiv hörsel :p Men det var tjat om allt, och då menar jag verkligen ALLT. M tog med sig Alexander ut i lekparken en stund på eftermiddagen så fick har rusa av sig lite där.

Kom på en ganska pinsam sak. Jag har ju en äldre syster som jag inte har så mycket kontakt med. Hon fick en son nåt år efter att Alexander föddes. Jag tror att hon faktiskt döpte honom till Oscar. Jag antar att jag glömt bort det eftersom vi inte är delaktiga i varandras liv.

Satt och lekte lite med kameran idag, men jag gillar inte hur de svart/vita bilderna blir på den. Vet inte om det är någon inställning jag missat, men jag tycker de ser så konstiga ut. Eller så är det blixten som slår ut fel. Jaja, bidrar iallafall med en ego-bild på mig och Oscar.

M gick ut med Alexander i lekparken på eftermiddagen och jag passade på att röja ur min skit ur sovrummet som stått där och skräpat och väntat på bättre tider. Riktigt najs att se golvet igen ;)

Hade lovat Alexander att han skulle få följa med mig och handla, så han skulle få åka lite sparkcykel. men klockan drog iväg och jag orkade inte gå just då så då gick han och M ut igen på kvällen och gick en promenad så han fick åka lite på sparkisen.

När de kom in så var det läggdags för Alexander. Oscar var jätteknölig och jag bar runt honom i bärselen tills ryggen nästan gick av. Spytt ner sig redigt har grabben också gjort under det senaste dygnet, han luktade gammal sur spya så det var ner med honom i badbaljan på kvällen.

Tog mig en rejäl promenad med Pricken på kvällen. Det var så skönt ute och jag hade suttit inne i princip hela dagen, så vi var väl ute i ca 1½ timme, sedan när jag väl kom hem blev det lite hemmagjord baconpizza och slösurf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar