tisdag 20 juli 2010

Det är roligt när pengarna trillar in...



... men det är inte lika roligt att bokföra dem och sitta nergrävd i papper som jag har gjort idag.

Har varit så tråkig idag att Alexander stoppade in huvudet i sin Gubbe-kudde och lekte att det var hans hatt. Men jag tror det är nyttigt för barn att ha tråkigt ibland också. Då tvingas de att vara kreativa och tänka utanför Bolibopa på datorn.



Passade på att rensa ur Oscars garderob också, han växer ju så det knakar, och jag insåg att han har inte ens använt alla plagg en gång. Det här var bara en liten del av det jag rensade ut. En del har redan hunnit ner i förrådet i en kartong och det finns nog säkert ett och annat i tvättkorgen också.



Sedan på eftermiddagen for jag och Alexander iväg till veterinären för att ta Ragges stygn. Jag och grannen Lena försökte ta dem i helgen, men han bråkade så mycket att vi gav upp. Som vanligt ska Ragge skita ner sig, och det gjorde han även denna gång.

Men denna gång var jag förutseende och hade laddat upp med toapapper och påse. Men egentligen hjälpte det föga. Han hade ju stampat runt i sitt eget bajs så det luktade ju inte direkt jordgubbstårta endå.



Alexander var måttligt road av att jag skopade skit, så han gick och letade efter myror.




På bussen passade Ragge även på att kissa på sig. Tack för den och tack gode gud för toapapper. Väl framme hos veterinären blev det inte alltför lyckat och jag hade önskat att jag åkte själv.

Inne i behandlingsrummet så såg vi en hund som höll på att vakna upp från sederingen och väntade på att sin ägare skulle komma. Det var bara det att denna hund låg och skakade precis som att den hade ett mildare EP-anfall, och jag kan tänka mig att det såg lite läskigt ut för de små.

Sedan så när veterinären och sköterskan skulle ta stygnen på Ragge bråkade han som bara den och studsade runt. De såg också att ett stygna hade lossnat så det hade inte läkt ihop ordentligt, och vips, likt en dragkedja åkte halva op-såret upp.

Såg ganska äckligt ut för det var precis som att huden satt lös, eller ja, det gjorde den ju också just där, men det såg ut som att Ragge hade dragit ner dragkedjan till sin kostym och skulle hoppa ur den.

Så det blev bara att söva Ragge igen och sy ihop honom igen, så då gick vi iväg och köpte oss en glass under tiden. Får se nu då om vi får åka tillbaka och plocka stygn om 14 dagar igen då, jäkla bråkstake.



Vid hållplatsen tillbaka till stan fick jag en lektion om vilka bussar som gick därifrån, vilket blev en väldans lång radda siffror ;)



Oscar har börjat gripa efter saker mer och mer, och denna speldosa är väldigt populär. Så populär att han nästan dragit önder den. Den snurrar medsols, men när han drar i den så åkr den åt alla möjliga håll ;)



Får man pilla lite?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar