torsdag 15 juli 2010

Resten av dagen...



... har varit riktigt trevlig. Var iväg och handlade lite tidigare idag. Råkade bli några påsar för mycket, så det var stora problem att få hem allt på cykeln. Skulle inte alls ha så mycket, men så blev det en sån och en sån och... Ja, som sagt, lite mer än vad jag tänkt mig.

Jag fick dessutom en rejäl utskällning i morse att jag kastat Alexanders vattenfärger igår. Inte för att jag har något minne av det, men det har han säkert koll på. Men de var ju näst intill slut endå. Men hur som helst så köpte jag nya åt honom när jag var och handlade, och han satte igång och målade direkt.

Hittade sedan Kjell Kriminell sittandes på bordet och dricka Alexanders vattenfärgsvatten. Tur att det är giftfria saker.



Lite senare hörde jag Alexander skratta så han höll på att kikna. Han låg och myste med Oscar inne i sängen, så jag undrade vad som var SÅ kul. jodå, då har Alexander lagt sig nedanför Oscar så att Oscar sparkade honom i ansiktet när han låg och sprattlade. Så det var skitkul att få lillebrors tå i ögat ;)



Oscar tog sedan sina superkrafter och sparkade bort sin storebror för han vart hungrig och hade inte tid att leka mer.



Sedan trillade Zara in till oss med bordet och stolarna och jag vart riktigt nöjd :) Alexander var ju tvungen att provsitta såklart, och stolarna var skitsköna att sitta på :)

Och som de Superwomen vi är så behövde vi inte ens en beskrivning för att få ihop bordet ;) När det väl var klart så skulle vi fika lite kladdkaka och glass och ta en välförtjänt kopp kaffe.



Men Ta-daaaa! Barn + kladdkaka + glass + vit stol var ingen bra kombination. Alexander har alltså fått denna stol som sin stol ;)

Efter mycket tjatter, kaffedrickade och målande med vattenfärg blev vi alla så hungriga att vi for iväg och köpte pizza. Jättemumsigt. Men sedan vart det paltkoma, mer kaffe och vips så var klockan 22:30 och Zara åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar