måndag 12 juli 2010

27 Juni




Har varit toppenväder hela dagen, och vi har varit tråkiga och varit inne och röjt när solen har varit framme och värmen varit på topp. Men å andra sidan så är det väldigt skönt att få klar sådan där skit som ligger och väntar till någon annan dag.

Tog bort lite jox ifrån balkongen så nu går det att gå där. Det enda som saknas nu är lite blommor, får skämmas för att det inte finns en endaste där. Det där projektet jag och Alexander gjorde med att planera blomman för dagen gick åt fanders, så inte en ynka levande växt finns där. Brukar iallafall ha lite klätterväxter i gallret då jag tycker man kan utnyttja det som en spalje, och en sådan där fin färgglad ampel i taket, men nu är det nada. Får pallra mig upp till Plantagen någon dag tror jag.

Vi röjde i den där soptippen på Alexanders rum idag också. Idag var jag så elak att jag tog fram en sopsäck och röjde ner alla saker som låg på golvet. Kanske ska göra så oftare. för nu blev det minsann fart på honom att städa själv. Har gett honom chansen i ett par dagar nu att sätta fart där inne, för jag har sagt att säcken åker fram annars, och nu gjorde den det.

Men han var faktiskt jätteduktig och rensade och jobbade på så det ska han ha cred för.

På eftermiddagen gick M och Alexander ut en sväng med Pricken. Jag var skittrött och ville bara gå och sova, men det kunde jag glömma då Oscar vaknade istället. Timing timing....

Istället satt han med sitt babygym och pratade med de fula Sesam figurerna. Han är så söt när han "pratar" och har sina ljud för sig :) Igår hade han vänt på sig i sängen också så att han låg på mage när m tittade till honom. Hur det gick till vet jag inte riktigt med jag gissar på att han böjt sig bakåt som en ostkrok och på så vis rullat runt.

Men sedan så bestämde M och Alexander sig för att dra iväg till Stadsparken så då passade jag på att vila lite grann när Oscar ändå sov ;)

Per mår väl lite bättre idag men han är inte bra ännu. Såg att han drack iallafall vatten på egen maskin idag, så helt slut i rutan är det inte ännu. misstänker att han är förstoppad, har säkert någon hårboll som satt sig på tvären. Hoppas den hittar ut på egen hand.

Stoppade Oscar i badet på kvällen, tyckte han luktade sur gammal spya. Men jag hann bara torka honom och sätta på honom pyjamasen innan han drog en ny kräka, så han lär nog lukta lika illa imorgon igen. Satte på honom en sprillans ny pyjamas. Tyckte den såg rejält för stor ut för att vara i storlek 62, men den satt som en smäck :/ Ska till BVC imorgon, ska bli spännande att se hur mycket han väger nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar